Lemez

Matthewdavid: Time Fly­ing Beats

  • - minek -
  • 2018. február 25.

Zene

A már jó ideje Los Angelesben élő és alkotó (eredetileg Atlantából származó) Matthew David McQueen igazán egzotikus személyiség még az excentrikus figurákban gazdag kaliforniai színtéren is. Nincs két egyforma stílusú megjelenése, és ehhez az inkonzisztenciához makacsul ragaszkodik is, de közben kivételes stílusérzékkel rakja össze albumait, domináljon rajtuk a szaggató basszus, a nagy elődöket idézően ambient hangkulissza, vagy saját, némileg preparált, soulos vokálja. A Time Flying Beats 15 száma jórészt az utóbbi pár évben született, sokszor éppen a fellépések közötti utazások alatt. A korábbi, absztrakt vagy széttördelt szerzeményekhez képest ezek direktebb hangzásúak, s mindenféle fölös kerülő nélkül rohanják le a befogadót. Matthew a hangmintabányászat nyomán előásott foszlányokat, loopokat és ritmustöredékeket biztos kézzel fűzi össze, majd laza eleganciával párosítja hiphoppal, dubbal, drum and bass-szel vagy korunk futurisztikusabb ütemeivel. Ráadásul az album úgy pereg le, hogy a legtöbb szám hossza a 2 percet sem éri el, sokszor észre sem vesszük, hogy már két számmal arrébb vagyunk. De Matthew a nagyobb lélegzetű kompozíciókban is otthon van: a jungle-ba forduló Secret Rooms of Tokyo című számban szinte novellányi tartalmat zsúfol össze majdnem 7 percben, ami saját univerzumán belül kellően hosszú, és a maga nemében még fordulatos is.

Leaving Records, 2018

 

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.