Lemez

Melody's Echo Chamber: Melody's Echo Chamber

  • - minek -
  • 2012. november 30.

Zene

Szinte meseszerű indítás: egy francia énekesnő, Melody Prochet az ausztrál pszichedelikus szupersztár, Kevin Parker kezébe nyom egy CD-t - ennek köszönhetően Prochet My Bee's Garden nevű zenekara melegíthet Parkerék, vagyis a Tame Impala előtt. Prochet és Parker közös munkája csak ezután kezdődik, s idén ősszel megjelenik kéttagú minizenekaruk, a Melody's Echo Chamber debütáló anyaga, egy valóban figyelemre méltó és egyben elbűvölő album. A nyersanyag már magában is csaknem tökéletes: a hatvanas évek bűvöletében élő Melody ihletett dalszerző, megkapóan csilingelő, hullámzó dallamai pedig szinte kínálják magukat a további, kreatív felületkezeléshez.


És Parker mindent meg is tesz azért, hogy a dalok eleve meglévő, sejtelmes álomszerűsége kiteljesedjen, s megszülethessen a tökéletes retro-futurista dreampop. Torzított, zengetett, visszhangosított gitárhangjai körbefonják Melody vokálját - a hatást tovább erősítik az analóg billentyűs hangszerek szinte otthonos hangszínei, a látszólagos szétcsúszottságot pedig derekasan ellenpontozzák a rendre precízen odarakott ritmusalapok. Parker jó érzékkel alakít ki boltozatos tereket a zenei szövetben, amit azután keresztül-kasul bejárhat Melody mézszerűen lágy hangja. Voltaképpen csupa elszállós, mégis napfényes dalt hallunk - még az emberevésbe forduló repülőgép-szerencsétlenség történetét (Snowcapped Andes Crash) is fütyörészésre késztető tónusban prezentálják. A Quand Vas Tu Rentrer? a maga shoegaze-rumba kevercsével pedig maga a tökéletes, szinte anyagtalan lebegés.

 

Fat Possum/Neon Music, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.