Minden idők angyalai

  • - m.l.t. -
  • 2022. június 21.

Zene

34 év után ismét Budapesten a Crime & the City Solution.

Wim Wenders jól ismerte a nyolcvanas évek német zenei színterét, de a Berlin felett az ég című filmjéhez két (Nyugat-Európába települt) ausztrál zenekart választott: a Nick Cave & the Bad Seedst és a Simon Bonney vezette Crime & the City Solutiont. Ők voltak a legreménytelenebbül angyaliak , és talán ezért is, ők voltak a kedvencei.

A két zenekar közül a Crime... jutott el először Magyarországra, 1988 őszén lépett fel a Lyukban. Már nem abban a (Londonhoz kötődő) felállásban, amit a filmben láthattunk (a Birthday Partyból kivált) Rowland S. Howarddal, hanem Berlinben újjáalakulva: Bonney mellett a felesége, Bronwyn Adams, továbbá Alexander Hacke, Chrislo Haas, Thomas Stern és a hűséges Mick Harvey, aki egyszersmind Nick Cave támasza is volt.

Rowland gitárja nélkül persze kevésbé volt „pokoli” a hangütésük, de az az angyali fíling és a sötét ragyogás megmaradt.

Aztán három album után Berlinből is leléptek Bonney-ék, és továbbálltak az Újvilágba, melynek álmaival a 2012-es American Twilight albumon számoltak le, többek közt David Eugene Edwards (Woven Hand) társaságában. 

Ha az EP-ket és Bonney szólólemezeit nem számoljuk, hat korong képezi az 1976-ban alakult Crime & the City Solution életművét.

Ezek alkotják annak a turnénak a repertoárját, mellyel június 24-én érkezik a budapesti A38 hajóra a (Berlinbe visszatért és újra átszerveződött) zenekar.

Minden ok megvan arra, hogy a legtöbbet várjuk tőle. A szavamat adom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."