A tavalyi után idén is brit turnéra indult a Concerto Budapest szimfonikus zenekar, szeptember 12-én Croydonban kezdték, 19-én a Dublinban zárták útjukat, és a legendás londoni Cadogan Hallban és az edinburghi Usher Hallban is adtak koncertet az IMG Artists menedzsment partnerségében. A zenekarral fellépő zongoraművészek a francia Pierre-Laurent Aimard és Berecz Mihály voltak.
Keller András, a Concerto Budapest zeneigazgatója így fogalmaz: „Fantasztikus volt az egész turné. Talán még soha nem voltam ilyen büszke a zenekaromra az elmúlt tizenöt év alatt. Csodálatosan játszottak, és inspiráltuk egymást” – mondta Keller András zeneigazgató. A zenekar Mozart, Bartók, Beethoven, illetve két alkalommal Csajkovszkij műveit adta elő. – „Rengeteg ráadást kellett adnunk, mindenhol szűnni nem akaró álló tapsviharral hálálta meg a közönség a koncertjeinket.”
„Amikor a The Telegraph és a The Guardian az angol kimértséghez képest szuperlatívuszokban bővelkedő cikkei megjelentek, tudtam, tudtuk, hogy világsikert arattunk” – mondta Szabó Stein Imre, a nemzetközi turné stratégája.
A The Telegraph vezető zenekritikusa, Ivan Hewitt már cikke kezdetén a „fenséges”, „nagyszerű” jelzővel illette a zenekart a guildfordi, a The Guardian hasábjain, Tim Ashley pedig a zenekar játékát rendkívül kifinomultnak, egyszersmind a legapróbb részletekig koncentráltnak írta le. Az együttesről olyan kisebb, de a szakmai körökben jelentős lapok is írtak, mint a Seen and Heard, a The Art Desk és a Bachtrack. Utóbbin Andrew Larkin a „roppant lenyűgöző” és „tagadhatatlanul lebilincselő” jelzőkkel illeti a dublini előadást, elragadtatással beszélve a hegedűk lágy, tiszta hangjáról és a zenekar kamarazenei játékmódjáról.
A Concerto Budapest azt reméli, a Budapesti Fesztiválzenekar után egy újabb magyar zenekar került fel a nemzetközi térképre. Az együttes első számú karmesteréről, Keller Andrásról a zeneakadémiai rektorválasztás kapcsán írtunk: még az is lehet, hogy kinevezik.