rés a présen

Nagyon elégedett vagyok

Nicolas Altstaedt csellista

  • rés a présen
  • 2013. szeptember 15.

Zene

rés a présen: Hogyan kerültél kapcsolatba a Kaposfest rendezvénysorozattal?

Nicolas Altstaedt: 2007-ben Lockenhausban találkoztam Barnabással (Kelemen Barnabás hegedűművész), aki meghívott, hogy vegyek részt 2010-ben a Kaposfesten. Azóta minden évben visszajövök.

rap: Miért fontos, hogy legyenek ilyen kisebb klasszikus zenei fesztiválok is a világhírű rendezvényeken kívül?

NA: Mert az együttzenélésre összejövő barátok, ismerősök között létrejövő vibrációk adják a legjobb ötleteket a zeneszerzéshez.

rap: Mit ajánlanál az augusztus 13. és 19. között tartandó fesztivál programjából?

NA: Nehéz kérdés ez, mert egyelőre semmit nem tudok a programról, de nagy a valószínűsége, hogy amikor ott leszek, minden egyes koncertet meg fogok nézni, amit csak tudok.

rap: Hol lépsz fel még?

NA: Innen majd Zermattba megyek Haydn Concertót és Schubert Quintetet játszani a Berlini Filhamnonikusok kamarazenekarával.

rap: Hol van jelenleg a cselló helye? Mennyire népszerű?

NA: Egyre népszerűbb, és ez arra késztet, hogy egyre többet hallgassam a más hangszereken játszó kollégáimat. Van még olyan hangszer, amit legalább annyira szeretek, mint a csellót, és ezt nem szabad elfelejtenem.

rap: Mi a csellók Cadillacje manapság?

NA: Ahogy ez mindig is volt, szerencsére a cselló a mai napig kézzel gyártott hangszer, így mindegyik unikumnak számít, és nem hasonlítható a tömeggyártott elektronikus hangszerekhez. Mindkét csellómmal nagyon elégedett vagyok, és ez a lényeg.

(A fesztivál programja: www.kaposfest.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.