rés a présen

Nagyon elégedett vagyok

Nicolas Altstaedt csellista

  • rés a présen
  • 2013. szeptember 15.

Zene

rés a présen: Hogyan kerültél kapcsolatba a Kaposfest rendezvénysorozattal?

Nicolas Altstaedt: 2007-ben Lockenhausban találkoztam Barnabással (Kelemen Barnabás hegedűművész), aki meghívott, hogy vegyek részt 2010-ben a Kaposfesten. Azóta minden évben visszajövök.

rap: Miért fontos, hogy legyenek ilyen kisebb klasszikus zenei fesztiválok is a világhírű rendezvényeken kívül?

NA: Mert az együttzenélésre összejövő barátok, ismerősök között létrejövő vibrációk adják a legjobb ötleteket a zeneszerzéshez.

rap: Mit ajánlanál az augusztus 13. és 19. között tartandó fesztivál programjából?

NA: Nehéz kérdés ez, mert egyelőre semmit nem tudok a programról, de nagy a valószínűsége, hogy amikor ott leszek, minden egyes koncertet meg fogok nézni, amit csak tudok.

rap: Hol lépsz fel még?

NA: Innen majd Zermattba megyek Haydn Concertót és Schubert Quintetet játszani a Berlini Filhamnonikusok kamarazenekarával.

rap: Hol van jelenleg a cselló helye? Mennyire népszerű?

NA: Egyre népszerűbb, és ez arra késztet, hogy egyre többet hallgassam a más hangszereken játszó kollégáimat. Van még olyan hangszer, amit legalább annyira szeretek, mint a csellót, és ezt nem szabad elfelejtenem.

rap: Mi a csellók Cadillacje manapság?

NA: Ahogy ez mindig is volt, szerencsére a cselló a mai napig kézzel gyártott hangszer, így mindegyik unikumnak számít, és nem hasonlítható a tömeggyártott elektronikus hangszerekhez. Mindkét csellómmal nagyon elégedett vagyok, és ez a lényeg.

(A fesztivál programja: www.kaposfest.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.