Lemez

Nearly Dead: Drop Of Red

  • - greff -
  • 2016. március 4.

Zene

Még csak most indult az év, de nehéz elképzelni, hogy képes lesz valaki 2016-ban ennél csúfabb zenéket írni. Pláne olyat, amely ahelyett, hogy arccal előre verné bele a hallgatót a téli dágványba, a minden lefogott hangját átmosó vaskos fekete humorával sokkal inkább megemel.

Mindazonáltal, ne tévedjünk el, a Drop Of Red oda-vissza infernális élmény – ami nem jelenti azt, hogy kaotikus is volna: inkább a perverz hangulatával masírozik csak el ugyanis a jó ízlés határáig. A kanadai zenekar olvadtra torzított, erkölcstelenül recsegő gitárokkal előgörgetett, lassabb noise-rockot játszik, amelyet fékevesztett trombitázással és egy olyan énekbeszéddel teljesítenek be, amely mintha a Gonosz halott 2. dialógusaiból dolgozna. A Nearly Dead megközelítése nem előzmények nélkül való, de azok az excentrikus zenekarok (például a Butthole Surfers vagy a Killdozer), amelyek ezt az ösvényt rozsdás machetéikkel kivágták, egyrészt még a 80-as évek régmúltjában tették mindezt, másfelől pedig nem sok jelentékeny követőjük akadt azóta sem. Talán nem véletlenül: ez a fajta rockzene a technikai oldalát nézve ugyan korántsem bonyolult, de őszinte és vegytiszta elvetemültség nélkül hajítófát sem ér. Nos, a Nearly Dead bajkeverőiből nem hiányzik ez a kvalitás, sőt mintha túl is csordulna, ami nem sok jóval kecsegtetheti őket a hétköznapokban, egy tökéletes lemezhez azonban pontosan elég.

Geriatric, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”