Nem mondja vissza a Sziget Nina Kraviz fellépését

  • narancs.hu
  • 2022. május 23.

Zene

Az orosz dj-t azért érte számos kritika, mert nem határolódott el eléggé az Ukrajna ellen indított háborútól. A Sziget szervezői nem hisznek a kulturális embargóban.

Több fesztivál is visszamondta Nina Kraviz fellépését, mivel az elektronikus zenei színtér több szereplője szerint a világhírű orosz dj és énekes – akinek korábban Putyin-párti megjegyzései is voltak – nem határolódott el eléggé az Ukrajna ellen indított háborútól. – számolt be a 444 a hírről a napokban.

Az orosz dj a Sziget Fesztivál idei fellépői között is szerepel, így a portál megkérdezte a Szigetet, hogy a budapesti fesztiválon végül fellép-e Nina Kraviz.

A szervezők a válaszukban közölték: „Nem hiszünk a kulturális embargóban, fesztiválunk több mint 50 országból érkező fellépői között lesz számos orosz és ukrán művész, így Nina Kratviz is.” Mindemellett azt is leszögezték, hogy kiállnak az ukrán nép mellett, hiszen részt vettek a #StopWar nemzetközi koncert-maraton lebonyolításában és a fesztivál ideje alatt a Music Saves Ukraine kampányhoz is csatlakoznak.

A Kravizt ért kritikák nagy része néhány közösségi média-bejegyzésből származik. – emlékeztet a Time magazin. Köztük egy 2014-es Instagramra posztolt képből, amin a dj a Coachellán Vlagyimir Putyin kartonból kivágott képét tartva a kezében pózol, nem sokkal azután, hogy Oroszország 2014-ben megszállta a Krímet. (Kraviz képviselője szerint a kivágott képeket maga a fesztivál biztosította, és a fesztiválon sokan mások is fotózkodtak velük). Amikor február végén megkezdődött Oroszország jelenlegi ukrajnai inváziója, Kraviz egy videót posztolt magáról, amelyen oroszul azt írta, hogy "peace!". A rövid, homályos üzenetet azonban néhányan kritizálták az Instagramon, leginkább az ukrán DJ Nastia, aki szerint az üzenet csak aláhúzta, hogy Kraviz hallgatólagosan támogatja Putyint.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.