Nem mondja vissza a Sziget Nina Kraviz fellépését

  • narancs.hu
  • 2022. május 23.

Zene

Az orosz dj-t azért érte számos kritika, mert nem határolódott el eléggé az Ukrajna ellen indított háborútól. A Sziget szervezői nem hisznek a kulturális embargóban.

Több fesztivál is visszamondta Nina Kraviz fellépését, mivel az elektronikus zenei színtér több szereplője szerint a világhírű orosz dj és énekes – akinek korábban Putyin-párti megjegyzései is voltak – nem határolódott el eléggé az Ukrajna ellen indított háborútól. – számolt be a 444 a hírről a napokban.

Az orosz dj a Sziget Fesztivál idei fellépői között is szerepel, így a portál megkérdezte a Szigetet, hogy a budapesti fesztiválon végül fellép-e Nina Kraviz.

A szervezők a válaszukban közölték: „Nem hiszünk a kulturális embargóban, fesztiválunk több mint 50 országból érkező fellépői között lesz számos orosz és ukrán művész, így Nina Kratviz is.” Mindemellett azt is leszögezték, hogy kiállnak az ukrán nép mellett, hiszen részt vettek a #StopWar nemzetközi koncert-maraton lebonyolításában és a fesztivál ideje alatt a Music Saves Ukraine kampányhoz is csatlakoznak.

A Kravizt ért kritikák nagy része néhány közösségi média-bejegyzésből származik. – emlékeztet a Time magazin. Köztük egy 2014-es Instagramra posztolt képből, amin a dj a Coachellán Vlagyimir Putyin kartonból kivágott képét tartva a kezében pózol, nem sokkal azután, hogy Oroszország 2014-ben megszállta a Krímet. (Kraviz képviselője szerint a kivágott képeket maga a fesztivál biztosította, és a fesztiválon sokan mások is fotózkodtak velük). Amikor február végén megkezdődött Oroszország jelenlegi ukrajnai inváziója, Kraviz egy videót posztolt magáról, amelyen oroszul azt írta, hogy "peace!". A rövid, homályos üzenetet azonban néhányan kritizálták az Instagramon, leginkább az ukrán DJ Nastia, aki szerint az üzenet csak aláhúzta, hogy Kraviz hallgatólagosan támogatja Putyint.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.