rés a présen

„Totál véletlen”

  • rés a présen
  • 2022. május 25.

Zene

Kováts Tibor basszusgitáros, Strong Deformity

rés a présen: Milyennek látod a Strong Deformity zenekar karrierjét?

Kováts Tibor: Az 1995-ös szombathelyi megalakulásunk után – Bíró Tamás énekes, Fodor Szabolcs és Bertalan Zsolt gitárosok, Kovács Tibor basszusgitáros, Bertalan Balázs dobos – volt több megindulás is, de a legjelentősebb az első albumunk volt, amellyel egy osztrák ki­adóhoz kerültünk, meg az animás barátság gyümölcse a Magic Syrup című, amellyel egy multihoz, a Warnerhez szerződtünk. A két lemez stílusa között elég nagy utazás történt, érintve a Racket című második albumunkat, amely mintegy átmenetként jellemezhető. A Magic Syrupon már előtérbe kerültek a nyolcvanas éveknek azon hangulatai, amin felnőttünk, és amikor felfedeztük magát a zenét, mint élményforrást. Ehhez jöttek még az ezredforduló elektronikus hatásai, amelyek főleg az animás barátoktól érkeztek, és a próbák utáni partizásokból táplálkoztak. Szerencsére mindig is nyitottak voltunk különböző zenei stílusok, művészeti ágak felé.

rap: Hogyan lesz zenekarvezető a basszusgitáros?

KT: Teljesen véletlenül kerültem az akkor még Jeanne Dark néven futó elődzenekarba, amelyből aztán az Extreme Deformityvel egybeolvadva a Strong született. Nem szeretem a főnök titulust, de tény, hogy elég erős vízióim vannak azzal kapcsolatban, hogy egy dalnak hogyan kellene megszólalnia. A basszusgitár is totál véletlen. 13 éves koromban a lakótelepi zenekarba éppen az kellett.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."