rés a présen

„Totál véletlen”

  • rés a présen
  • 2022. május 25.

Zene

Kováts Tibor basszusgitáros, Strong Deformity

rés a présen: Milyennek látod a Strong Deformity zenekar karrierjét?

Kováts Tibor: Az 1995-ös szombathelyi megalakulásunk után – Bíró Tamás énekes, Fodor Szabolcs és Bertalan Zsolt gitárosok, Kovács Tibor basszusgitáros, Bertalan Balázs dobos – volt több megindulás is, de a legjelentősebb az első albumunk volt, amellyel egy osztrák ki­adóhoz kerültünk, meg az animás barátság gyümölcse a Magic Syrup című, amellyel egy multihoz, a Warnerhez szerződtünk. A két lemez stílusa között elég nagy utazás történt, érintve a Racket című második albumunkat, amely mintegy átmenetként jellemezhető. A Magic Syrupon már előtérbe kerültek a nyolcvanas éveknek azon hangulatai, amin felnőttünk, és amikor felfedeztük magát a zenét, mint élményforrást. Ehhez jöttek még az ezredforduló elektronikus hatásai, amelyek főleg az animás barátoktól érkeztek, és a próbák utáni partizásokból táplálkoztak. Szerencsére mindig is nyitottak voltunk különböző zenei stílusok, művészeti ágak felé.

rap: Hogyan lesz zenekarvezető a basszusgitáros?

KT: Teljesen véletlenül kerültem az akkor még Jeanne Dark néven futó elődzenekarba, amelyből aztán az Extreme Deformityvel egybeolvadva a Strong született. Nem szeretem a főnök titulust, de tény, hogy elég erős vízióim vannak azzal kapcsolatban, hogy egy dalnak hogyan kellene megszólalnia. A basszusgitár is totál véletlen. 13 éves koromban a lakótelepi zenekarba éppen az kellett.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.