rés a présen

„Totál véletlen”

  • rés a présen
  • 2022. május 25.

Zene

Kováts Tibor basszusgitáros, Strong Deformity

rés a présen: Milyennek látod a Strong Deformity zenekar karrierjét?

Kováts Tibor: Az 1995-ös szombathelyi megalakulásunk után – Bíró Tamás énekes, Fodor Szabolcs és Bertalan Zsolt gitárosok, Kovács Tibor basszusgitáros, Bertalan Balázs dobos – volt több megindulás is, de a legjelentősebb az első albumunk volt, amellyel egy osztrák ki­adóhoz kerültünk, meg az animás barátság gyümölcse a Magic Syrup című, amellyel egy multihoz, a Warnerhez szerződtünk. A két lemez stílusa között elég nagy utazás történt, érintve a Racket című második albumunkat, amely mintegy átmenetként jellemezhető. A Magic Syrupon már előtérbe kerültek a nyolcvanas éveknek azon hangulatai, amin felnőttünk, és amikor felfedeztük magát a zenét, mint élményforrást. Ehhez jöttek még az ezredforduló elektronikus hatásai, amelyek főleg az animás barátoktól érkeztek, és a próbák utáni partizásokból táplálkoztak. Szerencsére mindig is nyitottak voltunk különböző zenei stílusok, művészeti ágak felé.

rap: Hogyan lesz zenekarvezető a basszusgitáros?

KT: Teljesen véletlenül kerültem az akkor még Jeanne Dark néven futó elődzenekarba, amelyből aztán az Extreme Deformityvel egybeolvadva a Strong született. Nem szeretem a főnök titulust, de tény, hogy elég erős vízióim vannak azzal kapcsolatban, hogy egy dalnak hogyan kellene megszólalnia. A basszusgitár is totál véletlen. 13 éves koromban a lakótelepi zenekarba éppen az kellett.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.