Lemez

Szerelem határok nélkül

Red Hot Chili Peppers: Unlimited Love

Kritika

Nem lehet könnyű úgy gitározni egy zenekarban, hogy az elődöd árnyékában játszol, és folyamatosan ott van benned a félsz, hogy ha a régi srác majd egyszer vissza akar jönni, téged azonnal lapátra tesznek. Ez történt Josh Klinghofferrel, aki 2009-ben csatlakozott a Red Hot Chili Peppershez, és kereken tíz évig volt az együttes gitárosa. 

Készült vele két nem különösebben izgalmas lemez (I’m With You, The Getaway), és aki látta őket például Bécsben 2011-ben, joggal érezhette, hogy valami fontos hiányzik a produkcióból.

Nem lehet tudni, hogy Klinghoffer sejtette-e, mi van Flea SMS-e mögött, amikor a basszusgitáros áthívta magához 2019 végén, de ahogy belépett, és a házigazda mellett meglátta az énekest, Anthony Kiedist és a dobost, Chad Smith-t, egyből tudta, hogy eljött a régóta rettegett pillanat. Későbbi elmondása szerint gyászhírként élte meg az elbocsátást, de nem haragudott meg a többiekre, és sok sikert kívánt nekik. Biztosan szar lehet neki, hogy rengetegen örülnek a távozásának, viszont egész biztosan komoly kárpótlást jelenthet számára, hogy azóta bekerült a Pearl Jambe turnézenészént.

John Frusciante először 1992-ben hagyta ott a Red Hotot, méghozzá drogproblémák miatt, és kisebb csoda, hogy túlélte a 90-es éveket. 1998-ban megtisztulva tért vissza, hogy aztán egy évtizedre rá ismét távozzon. Másodjára már nem a kábítószerek, hanem a szellemi/zenei/személyes kiégés miatt lépett ki: olyan szinten csömörlött meg a rockzenétől, hogy egy évtizeden át szinte egyáltalán nem vett gitárt a kezébe. Elektronikus alapú lemezeket adott ki, és pont akkor támadt megint hiányérzete a hathúros hangszer iránt, amikor ismét lógni kezdett Flea-vel. A zenekar ekkor már egy ideje dolgozott a 12. lemezén, és mivel Klinghofferrel nem haladt jól a dalszerzés, úgy döntöttek, hogy visszahívják Frusciantét. Az RHCP George Martinja, Rick Rubin is újra színre lépett – az együttes ötödik tagjának tekinthető producer nem működött közre a 2016-os The Getaway-en, de a klasszikus felállás hírére ő is az első szóra csatlakozott.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.