Lemez

Nine Inch Nails: Ghosts V: Together / Ghosts VI: Locusts

Zene

2008-ban teljesen váratlanul adta ki a Ghosts I−IV című albumot a Nine Inch Nails, rajta 34 improvizatív, instrumentális, cím nélküli trackkel, egy kicsit Brian Eno ambientes stílusában, de persze nem nélkülözve a szokásos NIN-ízeket. A bő két és fél órás anyag megelőlegezte Trent Reznor és Atticus Ross későbbi filmzenéit, és abból a szempontból is fontos megemlíteni, hogy a 34-es tételből egy hangminta bekerült a Lil Nas X-féle country/hiphop Old Town Roadba, a tavalyi év legnagyobb slágerébe. 2008-ban Reznor azt nyilatkozta, hogy valószínűleg számíthatunk még Ghosts albumra, és most, 12 év elteltével itt is a folytatás. Hasonló anyag, de azért vannak eltérések. Az ötödik és hatodik résznek van külön címe, ahogy a daloknak is. A két album 154 percnyi zenét tartalmaz, a 23 szám nyugodtabb hangvételű, mint a 2008-as első eresztés. Amíg az akkori dalokban fel-feltűnt a zenekartól korábban megszokott zaklatottság, addig amit most hallunk, végképp színtiszta ambient. A minimális sajtóanyagban Reznor megemlítette, hogy a járvány miatt döntött a mostani megjelenés mellett – hogy normális esetben mikor jött volna ki a cucc, azt nem lehet tudni. „Alapvetően antiszociálisak vagyunk, de most nagyon szeretnénk kihangsúlyozni az emberi kapcsolatok fontosságát” – tette hozzá. A dalokat külön-külön nehéz elemezni, hiszen hol megnyugtató, hol némileg kísérteties szintihömpölygés az, amit hallunk, de az Out in the Opent mindenképp fontos megemlíteni, ahogy a trombitával kísért Around the Cornert és a Tangerine Dream-es Turn This Off Please-t is. A számcímek jelentős részét nagy valószínűséggel a karanténhelyzet ihlette, és ahogy 2008-ban, úgy most sem kell csalódnunk. Már csak az a nagy kérdés, hogy a Reznor–Ross-páros milyen zenét készít a Soul című animációs Pixar-filmhez.

The Null Corporation, 2020

 

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.