Lemez

Nine Inch Nails: Not The Actual Events

Zene

Valljuk be, azért erre már lehetett számítani: a Trent Reznorral huzamosabb ideje együtt dolgozó, vele több David Fincher-film soundtrackjét jegyző Atticus Ross immáron végérvényesen a Nine Inch Nails tagja lett. Az angol zenemágus ezen az ötdalos EP-n debütál, amely két nappal karácsony előtt jelent meg. A 22 perces anyag, ha minden igaz, előfutára két nagy dolognak is (lemeznek és turnénak, alighanem), ami 2017-ben várható az indusztriális rock éllovasaitól.

Talán a cím is erre utal, hogy ez a kis köztes kiadvány még nem a főattrakció, hanem csak felvezet valami sokkal monumentálisabb halmazt. Szerencsére a Not The Actual Events azért sokkal több szimpla intrónál – még ha nem is teljesen egységes a színvonala. A nyitó Branches/Bones szinte egy az egyben hozza vissza a Downward Spiral nem éppen felhőtlen hangulatát, de túl hirtelen vége szakad, és már jön is a gitárokat nélkülöző, viszont az elektronikát annál hatásosabban bevető Dear World. Ezután jön az EP első csúcspontja, a She’s Gone Away, amelyben Mariqueen Mandig vokálozik. A meglehetősen zúzós The Idea Of You-ban Dave Grohl püföli a dobokat, a záró Burning Brightban pedig Dave Navarro gitározik a Jane’s Addictionből – ez az EP egyértelmű csúcspontja (benne a védjegyszerű, önmarcangoló szöveggel), amely bőven nyújt annyit, amennyivel simán kihúzzuk a remélhetőleg idén valóban megjelenő új albumig.

The Null Corporation, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.