Lemez

Nine Inch Nails: Not The Actual Events

Zene

Valljuk be, azért erre már lehetett számítani: a Trent Reznorral huzamosabb ideje együtt dolgozó, vele több David Fincher-film soundtrackjét jegyző Atticus Ross immáron végérvényesen a Nine Inch Nails tagja lett. Az angol zenemágus ezen az ötdalos EP-n debütál, amely két nappal karácsony előtt jelent meg. A 22 perces anyag, ha minden igaz, előfutára két nagy dolognak is (lemeznek és turnénak, alighanem), ami 2017-ben várható az indusztriális rock éllovasaitól.

Talán a cím is erre utal, hogy ez a kis köztes kiadvány még nem a főattrakció, hanem csak felvezet valami sokkal monumentálisabb halmazt. Szerencsére a Not The Actual Events azért sokkal több szimpla intrónál – még ha nem is teljesen egységes a színvonala. A nyitó Branches/Bones szinte egy az egyben hozza vissza a Downward Spiral nem éppen felhőtlen hangulatát, de túl hirtelen vége szakad, és már jön is a gitárokat nélkülöző, viszont az elektronikát annál hatásosabban bevető Dear World. Ezután jön az EP első csúcspontja, a She’s Gone Away, amelyben Mariqueen Mandig vokálozik. A meglehetősen zúzós The Idea Of You-ban Dave Grohl püföli a dobokat, a záró Burning Brightban pedig Dave Navarro gitározik a Jane’s Addictionből – ez az EP egyértelmű csúcspontja (benne a védjegyszerű, önmarcangoló szöveggel), amely bőven nyújt annyit, amennyivel simán kihúzzuk a remélhetőleg idén valóban megjelenő új albumig.

The Null Corporation, 2016

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.