rés a présen

„Nyilván úszni fog”

  • rés a présen
  • 2023. január 4.

Zene

Winkler Nóra árverésvezető

rés a présen: Van személyes kötődésed a Budapesti Fesztiválzenekarhoz?

Winkler Nóra: Sok jó élményem van velük, illetve Fischer Ivánnal. 2008-ban New Yorkban magyar kulturális évad volt, és a szervezők megkeresték az akkor még létező Kultúrházat, forgassunk tévés beszámolókat a hazai közönségnek. Rengeteg jó program volt, a Fesztiválzenekar a Carnegie Hallban adott koncertet. Hisztérikusan, állva tapsolt az egész terem. Utána fogadást adtak a zenekarnak, és ahogy ott lebegtünk ebben a boldog sikerben, azt nem fogom elfelejteni. Később részt vettem a filmes kampányaikban, írtam egy koncertjük programfüzetébe arról, hogy milyen festmény jut eszembe és miért az adott zeneműről. Pár éve pedig, egy nagy banknak vezettem belső motivációs beszélgetéseket, egyik témánk a régi formák/működések megújítása, felfrissítése volt. Javasoltam, forgassunk Fischer Ivánnal erről, ő folyton klasszikusokat hoz át a jelenbe. Neki is tetszett az ötlet, az extrém sűrű napjában öt egész perce volt erre, késő este, egy Night Music vezénylése előtt. Bevilágított a stáb, Iván belépett és 4 perc 58 másodpercig beszélt lényegre törően, vágni se kellett. Szép pillanat volt az is, amikor 2019 januárjában, az addig tökéletesen leplezhető terhes hasammal mentem a BFZ bálra vezetni az aukciót. Földig érő ruhámban beléptem a terembe, és nagyjából együtt sírtunk örömünkben a zenekarral.

rap: Milyen hagyományai vannak a BFZ adománygyűjtő báljainak?

WN: Hét éve kértek fel először, hogy ezt az aukciót vezessem. Eleve rajongok a BFZ-ért, és mindig jó célokra gyűjtünk ezen az estélyen; a zene közösségivé tételére, idősotthonokban, köztereken való ingyenes koncertekre, fiatal és reménytelenebb térségekből érkező tehetségek támogatására.

rap: Hogy néz ki egy ilyen árverés?

WN: Szeretem személyesre venni, viccelődni, pláne, ha olyan licitál, akit ismerek. A katalógusban festmények, dizájntárgyak, és legfőképpen élmények szerepelnek, egyszeri és megismételhetetlen találkozások a zenekarral, utazások, házi koncertek, privát vacsora, szóval amúgy elérhetetlen dolgok, így aztán nagy szabadságom van, hogyan pörgetem. Jó a közönség, van egy törzsvendégkör, és egyre több szimpatikus új ember az asztaloknál.

 
Fotó: Csiszér Goti

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.