Lemez

Ozzy Osbourne-nak újra sikerült zavarba hozni a rajongókat

  • - legát -
  • 2020. április 6.

Zene

A Black Sabbath 2016–2017-es búcsúturnéja után a rajongók okkal gondolhatták, hogy Ozzy Osbourne évekkel korábban bejelentett szólóalbuma hamarosan elkészül.

A Black Sabbath 2016–2017-es búcsúturnéja után a rajongók okkal gondolhatták, hogy Ozzy Osbourne évekkel korábban bejelentett szólóalbuma hamarosan elkészül.

Ehelyett No More Tour II. című műsorával indult világ körüli útra, majd tavaly szeptemberben Post Malone új lemezén vendégszerepelt a metálfanatikusok legnagyobb megdöbbenésére. E „szentségtörést” némiképp tompította, hogy novemberben nemcsak ismét terítékre került az új album, de Ozzy azt is bejelentette, hogy Duff McKagan, a Guns N’ Roses basszusgitárosa és Chad Smith, a Red Hot Chili Peppers dobosa voltak a szerzőtársai.

Azt, hogy nem döntött rosszul, rögtön két kislemezzel (Under the Graveyard, Straigth to Hell) is bizonyította. De a januárban megjelent Ordinary Man című számmal újra sikerült zavarba hozni a rajongókat: Osbourne alkalmi szerzőtársa és duettpartnere ugyanis nem más volt, mint Elton John. Ráadásul a rég várt új album címadó dala is ez lett, noha csak azért nem mondhatjuk rá, hogy „tipikus Elton John-szám”, mert azokban nem Slash szokta játszani a gitárszólót.

false

 

Fotó: Epic

A többi kilenc szám viszont annak ellenére „kőkemény rock”, hogy az említetteken túl az az Ali Tamposi is jegyzi a dalokat, aki eddig olyan nevekkel dolgozott együtt, mint Beyoncé, Rita Ora vagy Cardi B, Post Malone pedig a lemez talán legvadabb számában, az It’s Raidben viszonozza a vendégszereplést.

Ennél sokkal fontosabb, hogy Ozzy hangja továbbra is a régi, de a remek szerző- és zenésztársaknak köszönhetően az Ordinary Man mégsem olyan, mint valami üzenet a múltból. A 71 éves veterán utoljára a nyolcvanas évek végén emelkedett ilyen magasságokba.

Epic, 2020

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."