Lemez

Paul Weller: True Meanings

Zene

A Modfather eddigi karrierjében, főleg ha a Style Council-korszakot leszámítjuk, hiánycikk a gyenge lemez, de még a közepes is. Most van egy kis megtorpanás, bár a diszkográfia 13. szólóalbuma is figyelemre méltó alkotás, csak meglehetősen elüt az eddigi munkáktól. Paul Wellertől az évtizedek során megszokhattuk a lendületes, rockos hangvételt – ehhez képest a True Meanings egy kváziakusztikus album, belassult dalokkal, melyekből sok esetben teljesen hiányoznak a dobok. Az idén 60 éves művész még önmagához képest is hamar, szűk másfél éves kihagyás után rukkolt elő új LP-vel, melynek nem is a fentebb sorolt tulajdonságai, hanem a hossza jelenti a fő problémát. 55 perc ebből a hangulatból túl sok, és nem ártott volna, ha Weller pár nem túl érdekes darabot kiszór az album második felé­ről. A nyitó The Soul Searcherben kapunk egy Hammond-szólót meg egy kis wurlitzert, a What Would He Say? valószínűleg a kilenc éve elhunyt édesapának íródott, a Noel Gallaghert és indiai hangszereket is felvonultató Books beszól az aktuálpolitikának, és érdekes módon több dalban is felbukkan a múltba tekintés. Ez már azért is különös, mert Weller kifejezetten utálja a nosztalgiát, és a koncertjein is csak elvétve játszik dalokat a régi Jam-érából. Persze aztán a Movin On című dalban azért kihangsúlyozza magánéleti békéjét: „Szeretet vesz körbe, másra nincs is szükségem.” A Bowie című dalt Weller nem Bowie nevű gyerekének írta, hanem annak, akiről elnevezte, legalábbis a „halandó voltál, akárcsak én” sor mindenképp ezt sugallja. Még egy dalt fontos kiemelni, ez pedig a többi számhoz képest kifejezetten monumentális White Horses, ebben ismét szerepel Noel, és itt állítólag „űr-Hammondot” szólaltat meg. Megfelelően zárja le ezt a kellemes, de korántsem hibátlan lemezt, amivel kapcsolatban a Modfather azt nyilatkozta, hogy legközelebb remélhetőleg valami teljesen mással rukkol elő. Mi is bízunk ebben.

Parlophone / Warner

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.