A legtöbben a Young Folks című fütyülős slágerről ismerik a zenekart, amelynek tagjai: Peter Morén énekes-gitáros, Björn Yttling basszusgitáros-producer és John Eriksson dobos kereken 20 éve zúdítanak ránk keserédes indie-pop-rock dalokat. A két évtizedes életmű kiemelkedő darabja a 2006-os, ironikus című Writer’s Block, mivel pont ennek a lemeznek az elkészítése után ütött be a svéd triónál a kreatív válság. Ők azért rendületlenül együtt maradtak, és szüntelenül gyártják a lemezeket, és főleg az utóbbi pár évben kapcsoltak magasabb fokozatba. A 2018 végén kiadott Darker Days című munkájuk – ahogy a címe is sugallja – kifejezetten sötétre sikeredett, ugyanis olyan témák ihlették, mint a végtelennek tűnő svéd tél, Trump, a Brexit, a szélsőjobb megerősödése, valamint a lehetséges világvége. Aztán most, amikor tényleg egy kicsit közelebb kerültünk a világvégéhez, megcsinálták a pozitívabb hangulatú Endless Dreamet; igaz, pont ennek a nyitósorai sikeredtek – véletlenül – aktuálisra: „Egy másik városban, egy másik világban szabadon rohangáltunk.” A három svéd érezhetően a Writer’s Block albumhoz nyúlt ihletért, legalábbis egyértelműen ezt bizonyítja a lemezborító (ugyanannak a grafikusnak a munkája), a visszatérő popérzékenység, és zeneileg is elég konkrét utalásokat kapunk a 2006-os lemez irányába. Kár, hogy ez nem volt elegendő ihletforrás, az Endless Dream ugyanis igencsak középszerűre sikeredett. Morén több dalban (Drama King, Idiosyncrasy, A Week-End) éneklés helyett inkább csak motyog meg suttog, és a zenei körítés sem túl izgalmas. Azért szerencsére nem teljesen reménytelen a helyzet: az On the Brink beatleses énektémája kifejezetten kellemes, a Rusty Nail tisztára Broken Bells, a Reason to Be Reasonable pedig ennek az albumnak a Young Folksa próbál lenni, szerencsére inkább több, mint kevesebb sikerrel.
Ingrid/PBJ Musik AB, 2020