Koncert

Peter Hook & The Light

Zene

Alaposan lefogyva érkezett a nemrég még nyugdíjazás előtt álló bányászra hajazó Hook - láthatóan éveket fiatalodott, és a hasonló frizura alapján akár John Terry apjának is nézhetné az ember. A színpadon viszont a saját fia állt mellette, aki a szakállával úgy nézett ki, mint az örege az 1987-es True Faith környékén. A jellegzetesen üveges hangzású basszusgitározásáról híres Hooky pár éve otthagyta a New Ordert, azóta inkább a Joy Division örökségére koncentrál. Kapott ezért hideget-meleget, és mi is tartottunk a lebőgéstől, de a jelentős fogyás mellett az este másik legnagyobb meglepetése az volt, hogy egyáltalán nem került sor hullagyalázásra, sőt.

Hooky rögtön azzal nyitott, hogy "tegyük szebbé ezt a brutális havazás sújtotta hétfő estét", és már az első számban, az In A Lonely Place-ben remekül eltalálta Ian Curtis mély regisztereit - ez azért is meglepő, mert korábban ritkán énekelt szólót, inkább csak vokálozott. Így az éneklés viszont a basszusozás kárára ment. Hooky vállaltan nem tudja egyszerre hozni a két műveletet, de épp azért tartja maga mellett a fiát, hogy az énekrészek közben kisegítse. A meghirdetett program szerint felcsendült az Unknown Pleasures összes dala, de a buli második felében a Closer borítója is beúszott a képernyőre, úgyhogy arról is kaptunk négy számot, és a "please play Atmosphere" feliratú molinó készítőjének kívánsága is teljesült. A végső ráadás első dala - naná - a Love Will Tear Us Apart volt, végül a koncertet újabb átmeneti JD/NO szám, a Ceremony foglalta keretbe. A jófejkedés viszont még ekkor sem ért véget: Hooky leült a színpad szélére, és aláírt mindent, amit elé raktak, illetve ölelkezve fotózkodott bárkivel. Ezzel végleg sikerült teljesítenie, amit az elején ígért, mi pedig aláírt lemezek és közös képek birtokában, teli vigyorral tértünk vissza a hajóból a Hoth-rendszerbe.

A38 hajó, március 25.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.