Online koncert

Péterfy Bori & Love Band

Zene

A fizetős online koncertek műfaja egyelőre gyerekcipőben jár, különösen akkor nehéz megfelelni az elvárásoknak, ha még csak nem is valós időben megy a produkció, hanem az interaktivitást teljesen kizárva egy előre felvett filmet nézhetnek meg a jegyvásárlók.

Ilyenkor vagy különleges vendégekkel és a dalok közötti sztorizással lehet maradandót alkotni, ahogy nemrég a Quimby tette, vagy a helyszínválasztással. Péterfy Bori­ék az utóbbiból hozták ki a maximumot: a Kelenföldi Erőmű több mint 110 éve épült, használaton kívüli kapcsolótermében rögzítették 75 perces koncertjüket, profi minőségben, legalább öt kameraállásból (ezek közül a Drapos Gergely basszusgitárjára szerelt volt a leglátványosabb).

Már az első snittnél az volt a benyomásom, mennyire tökéletesen passzol a sci-fibe illő steampunk környezet az együttes elektronikus, szintetizátorközpontú zenéjéhez. Bori ráadásul a tőle megszokott vehemenciával lakta be a teret, folyamatosan mozgásban volt, a terem összes szegletében megfordult. A repertoár is tartogatott néhány meglepetést: a tavaly megjelent Szikra című albumról három olyan dalt is elővettek (Lula luna, Te meg én és a kutyád, 100 fényév), amelyek eddig soha nem hangzottak el élőben. A zenekarnak ősz óta nincs gitárosa, ezt az űrt most két szám erejéig az énekesnő pótolta, akit korábban nemigen lehetett hangszerrel a nyakában látni – a Csókolomtól kölcsönvett Dunántúli sláger különösen zúzósra sikerült így. Egyedül az okozott némi hiányérzetet, hogy egyáltalán nem voltak átkötőszövegek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.