Online koncert

Péterfy Bori & Love Band

Zene

A fizetős online koncertek műfaja egyelőre gyerekcipőben jár, különösen akkor nehéz megfelelni az elvárásoknak, ha még csak nem is valós időben megy a produkció, hanem az interaktivitást teljesen kizárva egy előre felvett filmet nézhetnek meg a jegyvásárlók.

Ilyenkor vagy különleges vendégekkel és a dalok közötti sztorizással lehet maradandót alkotni, ahogy nemrég a Quimby tette, vagy a helyszínválasztással. Péterfy Bori­ék az utóbbiból hozták ki a maximumot: a Kelenföldi Erőmű több mint 110 éve épült, használaton kívüli kapcsolótermében rögzítették 75 perces koncertjüket, profi minőségben, legalább öt kameraállásból (ezek közül a Drapos Gergely basszusgitárjára szerelt volt a leglátványosabb).

Már az első snittnél az volt a benyomásom, mennyire tökéletesen passzol a sci-fibe illő steampunk környezet az együttes elektronikus, szintetizátorközpontú zenéjéhez. Bori ráadásul a tőle megszokott vehemenciával lakta be a teret, folyamatosan mozgásban volt, a terem összes szegletében megfordult. A repertoár is tartogatott néhány meglepetést: a tavaly megjelent Szikra című albumról három olyan dalt is elővettek (Lula luna, Te meg én és a kutyád, 100 fényév), amelyek eddig soha nem hangzottak el élőben. A zenekarnak ősz óta nincs gitárosa, ezt az űrt most két szám erejéig az énekesnő pótolta, akit korábban nemigen lehetett hangszerrel a nyakában látni – a Csókolomtól kölcsönvett Dunántúli sláger különösen zúzósra sikerült így. Egyedül az okozott némi hiányérzetet, hogy egyáltalán nem voltak átkötőszövegek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.