Online koncert

Péterfy Bori & Love Band

Zene

A fizetős online koncertek műfaja egyelőre gyerekcipőben jár, különösen akkor nehéz megfelelni az elvárásoknak, ha még csak nem is valós időben megy a produkció, hanem az interaktivitást teljesen kizárva egy előre felvett filmet nézhetnek meg a jegyvásárlók.

Ilyenkor vagy különleges vendégekkel és a dalok közötti sztorizással lehet maradandót alkotni, ahogy nemrég a Quimby tette, vagy a helyszínválasztással. Péterfy Bori­ék az utóbbiból hozták ki a maximumot: a Kelenföldi Erőmű több mint 110 éve épült, használaton kívüli kapcsolótermében rögzítették 75 perces koncertjüket, profi minőségben, legalább öt kameraállásból (ezek közül a Drapos Gergely basszusgitárjára szerelt volt a leglátványosabb).

Már az első snittnél az volt a benyomásom, mennyire tökéletesen passzol a sci-fibe illő steampunk környezet az együttes elektronikus, szintetizátorközpontú zenéjéhez. Bori ráadásul a tőle megszokott vehemenciával lakta be a teret, folyamatosan mozgásban volt, a terem összes szegletében megfordult. A repertoár is tartogatott néhány meglepetést: a tavaly megjelent Szikra című albumról három olyan dalt is elővettek (Lula luna, Te meg én és a kutyád, 100 fényév), amelyek eddig soha nem hangzottak el élőben. A zenekarnak ősz óta nincs gitárosa, ezt az űrt most két szám erejéig az énekesnő pótolta, akit korábban nemigen lehetett hangszerrel a nyakában látni – a Csókolomtól kölcsönvett Dunántúli sláger különösen zúzósra sikerült így. Egyedül az okozott némi hiányérzetet, hogy egyáltalán nem voltak átkötőszövegek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.