Remi Wolf: „Tálcán kínálom fel magamat az embereknek”

Zene

A legutóbbi Sziget idején még csak néhány dala volt elérhető, a pandémia alatt – elsősorban a TikToknak köszönhetően – azonban az egész világ megismerte a zenéjét. A 26 éves kaliforniai énekesnő idén már a nagyszínpadon lépett fel.

magyarnarancs.hu: A karriered a karantén alatt indult be igazán. Milyen érzés végre élőben zenélni az embereknek?

Remi Wolf: Most már szerencsére elég sok koncerten vagyok túl. Az egész pandémia nagyon távolinak tűnik, főleg ahhoz képest, hogy mostanában folyamatosan több ezer emberrel vagyok körülvéve. Nagyon élvezem ezt az egészet. Imádom az utazást, bár néha elég fárasztó is tud lenni, de mindig nagyon érdekes és izgalmas, hogy ennyi új helyre eljuthatok. Boldoggá tesz, hogy a sok munka mindezt lehetővé tette számomra.

magyarnarancs.hu: Az első dalod 2019-ben jelent meg, három évvel később már a legnagyobb színpadokon játszol. Nem gyors ez egy kicsit?

RW: Mindenképpen őrületes az egész. Kívülről nézve biztosan sokkal rémisztőbbnek tűnik, mint nekem, hiszen én ebben élek. Végső soron élem a saját életemet. Bár, ha jobban belegondolok, tényleg nem könnyű helyén kezelni a dolgot. Mégis úgy érzem, minden úgy van jól, ahogy van, mivel nagyon régóta foglalkozok már zenével.

magyarnarancs.hu: A zenei karriered előtt profi síelő voltál, két ifjúsági olimpián is részt vettél. Az ilyen drasztikus váltások jellemzőek az életedben? El tudnád képzelni mondjuk, hogy tíz év múlva mégis valami másnak szenteld az életedet?

RW: Nem is tudom. Általában csak sodródok az árral. Egyébként persze, ha a zenélés egyszer túlságosan megterhelővé válna, vagy túl sokat venne ki belőlem, akkor el tudom képzelni, hogy egy ideig mással akarjak majd foglalkozni. Mindenesetre nagyon élvezem ezt csinálni, egyelőre nem látom magam előtt, hogy ilyesmi bármikor is bekövetkezne. Szeretek zenélni és szeretek a színpadon állni.

magyarnarancs.hu: A Juno című első lemezed nagyon színes és izgalmas. Mintha minden egyes dalba igyekeztél volna a lehető legtöbb ötletet és apró részletet belesűríteni. Hogyan tudsz ennyi impulzust kontrollálni? Vagy csak hagyod, hogy jöjjön, aminek jönni kell?

RW: Általában csak engedem megtörténni a dolgokat. Amikor dalt írok, sokat táplálkozom improvizációkból. De közben maximalista módon állok az alkotáshoz. Mindig a lehető leggrandiózusabb és legteljesebb hangzásra próbálok törekedni, de azt is szeretném elérni, hogy élőben is jó érzés legyen játszani a dalokat. Nagyjából ez volt a célom a lemeznél is. Ötleteim folyamatosan vannak, abból nincs hiány.

magyarnarancs.hu: Ezekkel az ötletekkel egyedül kezdesz el dolgozni?

RW: A legtöbbször egyedül, de a Juno esetében már a legelső ötleteket is Solomonophonickal közösen kezdtünk el kidolgozni. Tíz éve ismerjük egymást és rengeteg közös munkánk volt ez idő alatt. Állandóan ötletekkel bombázzuk egymást; nagyjából mindent együtt csináltunk a lemezen.

 
Remi Wolf a Szigeten
Fotó: Sióréti Gábor

magyarnarancs.hu: Honnan tudod, hogy egy dal vagy egy projekt elkészült? Lehet egyáltalán teljesen késznek nevezni bármit is?

RW: Egy idő után elérkezel egy pontra, ahol már a legkisebb részletekkel babrálsz, és kezded úgy érezni, hogy semmi értelme az egésznek. Én mindig tudom, ha egy dal készen van. Sokkal nehezebb feladat viszont a keverésnek és az utómunkának gátat szabni. Annyi minden történhet ilyenkor, és nagyon sok múlik a munka ezen részén. Bevallom, én ezt kevésbé szeretem. Talán a Juno esetében egy kicsit túlságosan is belefolytam ebbe a részébe a dolognak. Most próbálok egy lépéssel távolabb kerülni ettől, és engedni a profiknak, hogy tegyék a dolgukat.

magyarnarancs.hu: A zenéd nagyon energikus, miközben az életed sötétebb részeit is bátran megosztod a rajongóiddal. Szerinted fontos a közönség számára, hogy lássák az embert az előadó mögött?

RW: Szerintem őszinte vagyok a rajongótáborommal. Nyilván akkor sem ismerhetne meg valaki teljesen, ha a hétköznap is velem lógna, de a művészetem az, ami valójában én vagyok. Az már az embereken múlik, hogy ezt hogyan értelmezik, hogyan értelmeznek engem a művészetemen keresztül. Ezt nem tudom irányítani. Tálcán kínálom fel magamat az embereknek a zenémen keresztül. Én így fejezem ki önmagamat. Úgy érzem, ha valaki ismeri a zenémet, és tud kapcsolódni a dalaimhoz, akkor valamelyest engem is ismer.

magyarnarancs.hu: A TikTok és a közösségi oldalak korában vannak még szerinted a klasszikus értelemben vett elérhetetlen bálványok, vagy a rajongók és az előadók kapcsolata mára sokkal összetettebbé, esetleg közvetlenebbé is vált?

RW: Ez érdekes. Fantasztikus dolog, hogy előadóként egészen közvetlen kapcsolatot tudok teremteni a rajongóimmal. Persze ez néha sok is tud lenni, mivel vannak, akik kihasználják ezt a közvetlenséget. Az emberek nagyon kegyetlenek tudnak lenni az interneten. Ez kétélű fegyver. Jó érzés kötődni a közönséghez, főleg most, hogy a műfajok közötti határok egyre inkább elmosódnak, az emberek pedig sokkal konkrétabb dolgokhoz és sokkal szorosabban tudnak kapcsolódni.

magyarnarancs.hu: Mi a következő lépés? Dolgozol már új ötleteken vagy egyelőre a koncertezésé a főszerep?

RW: Valójában mind a kettő. Nagyon sok új ötleten dolgozok már most is. A következő két és fél hónapban marad az intenzív turnézás, aztán egy pár hónap szünet utána irány Ausztrália, amivel véget ér a világkörüli turné. Jó érzés, hogy egyszer vége lesz, akkor is, ha közben tényleg élvezem.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.