Remi Wolf: „Tálcán kínálom fel magamat az embereknek”

Zene

A legutóbbi Sziget idején még csak néhány dala volt elérhető, a pandémia alatt – elsősorban a TikToknak köszönhetően – azonban az egész világ megismerte a zenéjét. A 26 éves kaliforniai énekesnő idén már a nagyszínpadon lépett fel.

magyarnarancs.hu: A karriered a karantén alatt indult be igazán. Milyen érzés végre élőben zenélni az embereknek?

Remi Wolf: Most már szerencsére elég sok koncerten vagyok túl. Az egész pandémia nagyon távolinak tűnik, főleg ahhoz képest, hogy mostanában folyamatosan több ezer emberrel vagyok körülvéve. Nagyon élvezem ezt az egészet. Imádom az utazást, bár néha elég fárasztó is tud lenni, de mindig nagyon érdekes és izgalmas, hogy ennyi új helyre eljuthatok. Boldoggá tesz, hogy a sok munka mindezt lehetővé tette számomra.

magyarnarancs.hu: Az első dalod 2019-ben jelent meg, három évvel később már a legnagyobb színpadokon játszol. Nem gyors ez egy kicsit?

RW: Mindenképpen őrületes az egész. Kívülről nézve biztosan sokkal rémisztőbbnek tűnik, mint nekem, hiszen én ebben élek. Végső soron élem a saját életemet. Bár, ha jobban belegondolok, tényleg nem könnyű helyén kezelni a dolgot. Mégis úgy érzem, minden úgy van jól, ahogy van, mivel nagyon régóta foglalkozok már zenével.

magyarnarancs.hu: A zenei karriered előtt profi síelő voltál, két ifjúsági olimpián is részt vettél. Az ilyen drasztikus váltások jellemzőek az életedben? El tudnád képzelni mondjuk, hogy tíz év múlva mégis valami másnak szenteld az életedet?

RW: Nem is tudom. Általában csak sodródok az árral. Egyébként persze, ha a zenélés egyszer túlságosan megterhelővé válna, vagy túl sokat venne ki belőlem, akkor el tudom képzelni, hogy egy ideig mással akarjak majd foglalkozni. Mindenesetre nagyon élvezem ezt csinálni, egyelőre nem látom magam előtt, hogy ilyesmi bármikor is bekövetkezne. Szeretek zenélni és szeretek a színpadon állni.

magyarnarancs.hu: A Juno című első lemezed nagyon színes és izgalmas. Mintha minden egyes dalba igyekeztél volna a lehető legtöbb ötletet és apró részletet belesűríteni. Hogyan tudsz ennyi impulzust kontrollálni? Vagy csak hagyod, hogy jöjjön, aminek jönni kell?

RW: Általában csak engedem megtörténni a dolgokat. Amikor dalt írok, sokat táplálkozom improvizációkból. De közben maximalista módon állok az alkotáshoz. Mindig a lehető leggrandiózusabb és legteljesebb hangzásra próbálok törekedni, de azt is szeretném elérni, hogy élőben is jó érzés legyen játszani a dalokat. Nagyjából ez volt a célom a lemeznél is. Ötleteim folyamatosan vannak, abból nincs hiány.

magyarnarancs.hu: Ezekkel az ötletekkel egyedül kezdesz el dolgozni?

RW: A legtöbbször egyedül, de a Juno esetében már a legelső ötleteket is Solomonophonickal közösen kezdtünk el kidolgozni. Tíz éve ismerjük egymást és rengeteg közös munkánk volt ez idő alatt. Állandóan ötletekkel bombázzuk egymást; nagyjából mindent együtt csináltunk a lemezen.

 
Remi Wolf a Szigeten
Fotó: Sióréti Gábor

magyarnarancs.hu: Honnan tudod, hogy egy dal vagy egy projekt elkészült? Lehet egyáltalán teljesen késznek nevezni bármit is?

RW: Egy idő után elérkezel egy pontra, ahol már a legkisebb részletekkel babrálsz, és kezded úgy érezni, hogy semmi értelme az egésznek. Én mindig tudom, ha egy dal készen van. Sokkal nehezebb feladat viszont a keverésnek és az utómunkának gátat szabni. Annyi minden történhet ilyenkor, és nagyon sok múlik a munka ezen részén. Bevallom, én ezt kevésbé szeretem. Talán a Juno esetében egy kicsit túlságosan is belefolytam ebbe a részébe a dolognak. Most próbálok egy lépéssel távolabb kerülni ettől, és engedni a profiknak, hogy tegyék a dolgukat.

magyarnarancs.hu: A zenéd nagyon energikus, miközben az életed sötétebb részeit is bátran megosztod a rajongóiddal. Szerinted fontos a közönség számára, hogy lássák az embert az előadó mögött?

RW: Szerintem őszinte vagyok a rajongótáborommal. Nyilván akkor sem ismerhetne meg valaki teljesen, ha a hétköznap is velem lógna, de a művészetem az, ami valójában én vagyok. Az már az embereken múlik, hogy ezt hogyan értelmezik, hogyan értelmeznek engem a művészetemen keresztül. Ezt nem tudom irányítani. Tálcán kínálom fel magamat az embereknek a zenémen keresztül. Én így fejezem ki önmagamat. Úgy érzem, ha valaki ismeri a zenémet, és tud kapcsolódni a dalaimhoz, akkor valamelyest engem is ismer.

magyarnarancs.hu: A TikTok és a közösségi oldalak korában vannak még szerinted a klasszikus értelemben vett elérhetetlen bálványok, vagy a rajongók és az előadók kapcsolata mára sokkal összetettebbé, esetleg közvetlenebbé is vált?

RW: Ez érdekes. Fantasztikus dolog, hogy előadóként egészen közvetlen kapcsolatot tudok teremteni a rajongóimmal. Persze ez néha sok is tud lenni, mivel vannak, akik kihasználják ezt a közvetlenséget. Az emberek nagyon kegyetlenek tudnak lenni az interneten. Ez kétélű fegyver. Jó érzés kötődni a közönséghez, főleg most, hogy a műfajok közötti határok egyre inkább elmosódnak, az emberek pedig sokkal konkrétabb dolgokhoz és sokkal szorosabban tudnak kapcsolódni.

magyarnarancs.hu: Mi a következő lépés? Dolgozol már új ötleteken vagy egyelőre a koncertezésé a főszerep?

RW: Valójában mind a kettő. Nagyon sok új ötleten dolgozok már most is. A következő két és fél hónapban marad az intenzív turnézás, aztán egy pár hónap szünet utána irány Ausztrália, amivel véget ér a világkörüli turné. Jó érzés, hogy egyszer vége lesz, akkor is, ha közben tényleg élvezem.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egzaltált Dürer

A monumentális kiállítás középpontjában egyetlen mű, egy 1506-os dátummal jelölt, Selmecbányáról származó gótikus szárnyas oltár áll, amelynek az egyik táblaképével (helyesebben reprodukciójával) mindenki találkozott már. A kollektív emlékezetünkbe beégett a Vizitáció (Mária találkozása Erzsébettel), ám ez nem mondható el a nyolcból megmaradt hét táblaképről – amelyek most először láthatók együtt.

0–24

A hétköznapi és ünnepnapi fasizmus letagadásának megvannak a magyarban is a kulcsmondatai, közbeszédbéli szállóigéi. Kivétel nélkül önleleplező mondatok, melyek igen gyakran egyeznek is a közlő szándékaival.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

Szivárgás

Tavaly szeptemberben a kuruc.info közzétett egy olyan párbeszédet tartalmazó hangfelvételt, amelyen többek között ez hallható: „Nekem a Viktor azt mondta, hogy azért jöjjek be, hogy beszéljük meg, hogy ki fenyegetett meg.”

Szép, új, szintetikus világ

  • Váradi András

Egy jó kép többet mond, mint ezer szó. Közhelyes, de attól még igaz bon mot. Robert Capa még rá is duplázott, amikor azt mondta: el tud képzelni egy olyan képet (fotót), amely akkora hatással van az emberekre, hogy soha többé nem lesz háború.

Közös pont híján

Hosszú ideig az évszázad üzleteként hirdették a német fegyvergyártásra alapozó hazai védelmi ipari fejlesztéseket. Ám a pénz elfogyott, exporttal nem számolhatunk, ráadásul a Merz-kormány nem lesz olyan elnéző Orbán Viktor bomlasztó politikájával szemben, mint amilyen Angela Merkel volt.

„Itt írd alá, Gergő!”

A fideszes ifjúságból indulva, minisztériumokon és államtalanított állami cégeken át vezető úton került Böszörményi-Nagy Gergely, az Orbán-rendszer egyik hivatásos szabadgondolkodója a MOME-t fenntartó alapítvány élére, ahol aztán nem kívánt ismertséget szerzett.

„Végre ellazultunk”

Tizenöt éve alakult meg az Ivan & The Parazol, de fontosabb, hogy a klasszikus rock ihletettségű zenekar a minap jelentette meg hatodik nagylemezét Belle Époque címmel. Az új album mellett ambiciózus tervekről és a köz­életről is beszélgettünk Vitáris Ivánnal, az együttes énekesével és Simon Bálint dobossal.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.