Koncert

A béke postása

Postman

Kritika

Az idei Sziget Fesztivált sok kritika érte, amiért számos európai és amerikai fesztivállal ellentétben nem tiltotta ki az orosz zenészeket a fellépők közül. Az augusztus 15-én délután fellépő Alina Pas, napjaink egyik legnépszerűbb ukrán előadója többek között ez ellen és Orbán Viktor Vlagyimir Putyinhoz fűződő barátsága ellen lépett fel, amikor az Európa Színpadon széttépte a két ország vezetőjének közös fotóját.

A rapper mellett tíz másik ukrán zenész játszott a fesztivál hat napja alatt, köztük a Kijivből származó Postman, eredeti nevén Kosztya Postar (vezetékneve postást jelent, innen a művésznév), aki Pasnál jóval békésebb hangulatban beszélt a háború ellen. Postman korábban Kijiv, Wrocław és Berlin között ingázva élte az életét, a háború kitörése óta azonban folyamatosan úton van és koncertezik. Május végén Instagram-oldalán arról számolt be, hogy az elmúlt időszakban 40 koncertet adott, nyolcezer kilométert utazott, és csak a koncertbevételekből több mint 11 ezer eurót gyűjtött Ukrajnának. Ebbe a sorba illeszkedett a szigetes koncertje is, ahol Alina Pashoz hasonlóan a zárónapon lépett fel a fesztivál egyik leghangulatosabb helyszínén, a Music Boxban, amely valóban jobban hasonlított pici dobozra, mint színpadra. A helyszín meghittségébe az zavart be csupán, hogy a fák alatt megbúvó színpadhoz túlságosan közel telepítették a Dropyard színpadot, ahol Postmannel egy időben a Kneecap nevű belfasti hiphopbanda üvöltötte slágereit, így az ukrán zenésznek volt mit túlkiabálnia. Többnyire sikerrel járt, bár egy szál gitárral és egy szájharmonikával nem volt könnyű dolga.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."