Lemez

Ringo Starr: What’s My Name

  • - legát -
  • 2019. december 14.

Zene

Sosem tudjuk meg, hogy a Beatles feloszlását követően képességei miatt nem kapkodtak-e más zenekarok Ringo Starr után, vagy ő maga döntött-e úgy, hogy dobolás helyett inkább afféle „nemzetközi jó fejként” folytatja karrierjét. A világ legismertebb dobosa minden­esetre a hetvenes évektől hanyagolta a bőröket, inkább partikra járt (1972-ben még Budapestre is eljutott Liz Taylor születésnapi bulijára), filmet forgatott, és ha azt is megunta, kiadott egy lemezt. Igaz ugyan, hogy korábban néhány Beat­les-számot is elénekelt (a legismertebb a With a Little Help from My Friends és a Yellow Submarine), de akkor még ő sem gondolhatta komolyan, hogy a következő 50 évben elsősorban énekesként fogja eladni magát. Pedig így történt, sőt, úgy tűnik, hogy képtelen leállni az 1970-es Sentimental Journey című első lemeze óta. A most megjelent What’s My Name immár a huszadik szólóalbuma, és a lassan 80 éves Starr természetesen ezzel sem fogja megváltani a világot.
A Grow Old with Me című Lennon-számot a szerző állítólag eleve Ringónak szánta, további érdekességként pedig meghallgathatjuk a Bradford–Gordy páros Money című örökzöldjét is, amelyet a Beatles is eljátszott (1963-ban Lennon énekelte), és ezzel véget is érnek az említésre méltó elemek. Hiába vannak ugyanis a közreműködők között olyan virtuóz gitárosok, mint Edgar Winter vagy Steve Lukather, a What’s My Name túlnyomórészt teljesen érdektelen pop-rock közhelyekből áll, olyan dalokból, amelyeket azonnal elfelejtünk.

Universal Music Enterprises, 2019

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.