Lemez

Róisín Murphy: Róisín Machine

  • - minek -
  • 2020. december 9.

Zene

Az 1990-es évek közepétől, a Moloko tagjaként való feltűnése óta követi a világ az ír dalszerző-énekesnő-performert, aki váltott kreatív partnerekkel valósítja meg mindazt, amit szárnyaló fantáziája sugall.

Eltéveszthetetlen kézjegye a kétértelműségben tobzódó játékosság, a szeretetteljes műfaji travesztia, és a színpadon is megmutatkozó színészi véna, az általa szcenikailag is megkonstruált szituációkba való belehelyezkedés készsége. Az új, már régóta várt album például a tánczene gyökereiig és azon is túl viszi hallgatóságát, közben azt is megismerjük, miként gondolja tovább mindazt, amit a diszkó és a house tradíció kínál számára. Ebből a szempontból a Róisín Machine kétségtelenül egy perfekt tánclemez – logikus folytatása Murphy utóbbi jó évtizedes, főleg 12 inches maxikon kijött, gyakorta kollaborációkban megvalósított, értő remixerek kezén is átfutott produkcióinak. A kulcs itt Parrot (Richard Barratt alias Crooked Man), az érdemdús elektronikus tánczenei veterán személye, akivel közös, már évekkel korábban kijött dolgaik (például a hipnotikus Stimulation vagy az érzelmesen oldschool Jealousy) éppen úgy itt vannak, mint mostanában megjelent közös számaik (Incapable, Narcissus, Murphy’s Law) és egészen friss szerzemények.

A felületesen léhának tűnő diszkó/

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.