Lemez

U2: All That You Can’t Leave Behind (Deluxe)

Zene

Év vége felé mindig fellendül a reissue biznisz – ezúttal a U2 kereken 20 éves albuma van soron.

Fontos lemez Bonóék történetében, ugyanis a számukra kísérletezéssel teli 90-es éveket követően itt léptek úgymond nagykorba, emellett sok rajongó szerint ez az utolsó igazán jó munkájuk. A dalok megszületését számos tényező nehezítette: a frontember hangszálproblémákkal küzdött, na és világmegváltó minőségében többet volt politikai kiküldetésen, mint a stúdióban. A tagok feledtetni akarták az 1997-es Pop és az azt követő turné gyengébb fogadtatását, ezért a korábban bevált producerekkel (Brian Eno, Daniel Lanois, Steve Lilly­white) dolgoztak, a hangszerelést puritánabbra vették, és saját bevallásuk szerint megpróbáltak visszatalálni a valósághoz.

Az album legfőképp a zenekarról és az összetartozásról szól, és pár középtempós darabot leszámítva csupa balladát tartalmaz. 12 millió lemezvásárló valószínűleg nem tévedhet, ahogy a hét Grammy-díj is önmagáért beszél. Az idealista Beautiful Day, a Tomb Raiderben is felcsendülő Elevation, a Michael Hutchence emlékére írt Stuck in a Moment You Can’t Get Out Of, a lemezcímet rejtő Walk On és a 9/11 után új értelmet nyerő New York viszi a prímet, de a többi dalt is örömteli érzés újrahallgatni. Ami az újrakiadást illeti, abból a „super deluxe edition” a legfényűzőbb, összesen 4,5 órányi anyagot tartalmaz. Benne egy remek bostoni koncerttel, valamint a kislemez B oldalakkal, amelyek közül kiemelkedik a Love You Like Mad és a kicsit még a Popra hajazó Big Girls Are Best.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.