A fordulatot a tavaly tavaszi karantén hozta el. Sokakhoz hasonlóan ő is végiggondolta az életét, megküzdött a benne élő szörnyekkel (innen a cím), amitől visszatért az alkotókedve. Egymás után írta a dalokat, és elmondása szerint mindegyik felvétele után úgy érezte, mintha kivenne egy téglát a táskájából. Így született meg a 9 számos album, amelyen egyértelműen érződik a terápiás, befelé figyelő szándék. Sokkal kevésbé populáris, mint az eddigiek, a megszokott féktelen, stoner rockos hangzásnak nyoma sincs. Helyenként ugyan most is rálépnek a torzítóra, de a dalok legfeljebb középtempósak, többségükben inkább lassúak.
Ez a lemez aligha lesz azok kedvence, akik a gőzt kiereszteni jártak az együttes legendásan fergeteges hangulatú koncertjeire. Kérdés, hogy e daloknak mekkora részét lehet beépíteni a repertoárba úgy, hogy ne üljön le teljesen a buli. Talán jobb lenne összeállítani egy különálló, csendesebb műsort, amelynek ez adja a gerincét, átkötésként sok sztorizással az említett belső vívódásról. Akárhogy is, ha Czeglédi ennek köszönhetően talált vissza hosszabb távon is a dalszerzéshez, már megérte: nagy kár lett volna, ha végleg hátat fordít a zenélésnek.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!