Lemez

Run Over Dogs: Now Let the Monsters Shine

Zene

A lassan tízéves zenekar az utóbbi időkben alig hallatott magáról, aminek a legfőbb oka a frontember, Czeglédi Szabolcs önbizalomvesztése volt: alkotóként és színpadi zenészként egyaránt mély hullámvölgybe került, egy ideig komolyan fontolgatta, hogy felhagy a zenéléssel.

A fordulatot a tavaly tavaszi karantén hozta el. Sokakhoz hasonlóan ő is végiggondolta az éle­tét, megküzdött a benne élő szörnyekkel (innen a cím), amitől visszatért az alkotókedve. Egymás után írta a dalokat, és elmondása szerint mindegyik felvétele után úgy érezte, mintha kivenne egy téglát a táskájából. Így született meg a 9 számos album, amelyen egyértelműen érződik a terápiás, befelé figyelő szándék. Sokkal kevésbé populáris, mint az eddigiek, a megszokott féktelen, stoner rockos hangzásnak nyoma sincs. Helyenként ugyan most is rálépnek a torzítóra, de a dalok legfeljebb középtempósak, többségükben inkább lassúak.

Ez a lemez aligha lesz azok kedvence, akik a gőzt kiereszteni jártak az együttes legendásan fergeteges hangulatú koncertjeire. Kérdés, hogy e daloknak mekkora részét lehet beépíteni a repertoárba úgy, hogy ne üljön le teljesen a buli. Talán jobb lenne összeállítani egy különálló, csendesebb műsort, amelynek ez adja a gerincét, átkötésként sok sztorizással az említett belső vívódásról. Akárhogy is, ha Czeglédi ennek köszönhetően talált vissza hosszabb távon is a dalszerzéshez, már megérte: nagy kár lett volna, ha végleg hátat fordít a zenélésnek. 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.