Lemez

Selena Gomez: Revival

  • Lang Ádám
  • 2015. november 22.

Zene

Az olyan tények mellett, mint a sok százmilliós nézettségű klipjei a YouTube-on vagy a 46 millió instagramos követője (amivel jelenleg az övé a negyedik legnépszerűbb profil az oldalon), kicsit talán komolytalannak tűnhet Selena Gomez karrierjének kritizálása innen, Budapestről. De miközben exfiúja, Justin Bieber tejfelesszájú nyálgépből szórakoztatóan zűrös jópasi lett, országos barátnője, Taylor Swift pedig okos diáklányból konkrétan a pop királynője, addig neki nem igazán sikerült újrapozicionálnia magát. Nem segített ezen a Spring Breakers-ös filmszerepe sem, sőt még állí­tólagos drogelvonójáról is kiderült, hogy csak a lupuszát kezeltette.

Kicsit távoli indítás ez, de a Re­vival legalapvetőbb hiányossága, hogy nincs mögötte egy jól kitalált karakter. Persze, annyi elképzelés van, hogy legyen ez egy kicsit szakítás utáni, picit meg újrakezdős lemez – de igazából nem kezdődik el semmi sem. Csak jönnek a hol szenvelgős, hol önspannoló, bárgyú bölcsességekben utazó dalok az r&b és a pop-EDM közti mainstream sávban. És még csak egy olyan bomba­sláger sincs, mint a Love You Like A Love Song volt. Pedig az A$AP Rockyval közös Good For You és a bónuszszámok közé tett Perfect alapjaira hivatkozva simán elképzelhető lenne az erősebb hiphopos orientáció is. Ehelyett azonban ő és a produkciós csapata megmaradnak a generikus középszernél, amire a meglévő rajongóknak ideig-óráig még egész biztos, hogy jó lesz a gyerekszobájukban kiugrálni a suli, a srácok és a szülők okozta stresszeket, de hamarosan ők is felnőnek majd.

Universal, 2015

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.