Lemez

Siriusmo: Comic

  • - minek -
  • 2017. október 28.

Zene

Ma már egyértelmű, hogy a berlini Moritz Friedrich a szórakoztató elektronikus tánczene egyik klasszikusa. Látszólag lusta, mégis termékeny alkotó, aki úgy képes mosolyt csalni az arcunkra, hogy közben időről időre meglepi, és ezzel kizökkenti a látszólag könnyed műélvezetbe belemerülő hallgatóságot. Ezúttal egy kifestőkönyvszerűen gazdag, több fejezetre bomló albummal jelentkezett: a Comic nagyobb része meg is felel a címének, de azután, még a finálé előtt, előkerül Friedrich absztrakcióra hajló, minden zenei szerkezetet szétbarmoló, luddita énje is. A címadó nyitószám könnyed, house-ba oltott szintimelódiájától egyenes út vezet a Mr. Oizóval közösen jegyzett Doppelklick prüttyögéséhez, majd a közös munkákból ismerős német rapperekkel (Dana és Romano) készült, ízesen lüktető La Bouche-hoz. Talán a Dagoberta napfényes tánczenéje ennek a blokknak a csúcspontja, ám Friedrich a szellemesen összerakott számok közé már ekkor is belecsempész néhány hamiskásan nyugtalanító tónusú darabot, például a Wrong Passwordöt. Egy rövid időre ugyan elszalad az alkotó keze, a Bleat és a Wixn című darabokban tort ülnek a zabolázhatatlan tört ütemek, de zenéi még ebben a kellemesen dekonstruált szakaszban sem veszítenek sajátos bájukból. De végül az alkotó a fülünknél fogva vezet vissza egy még ennél is fesztelenebb, gátlástalanul melodikus zenei világba, hogy azután szinte idillien gyermeki, rajzfilmszerűen bukolikus hangulatban érjen véget az album.

Monkeytown/Deep Distribution, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.