Suzanne Vega: Nagyon is flörtölő volt a hangvétel

  • narancs.hu
  • 2018. október 25.

Zene

Így flörtölt vele Leonard Cohen, így nem kap ingyenkávét a Tom’s Dinerben. Viszont november 11-én nálunk lép fel. Interjú a friss Narancsban!

Ma megjelent lapszámunkban a hamarosan Budapesten koncertező Suzanne Vegával olvashatnak interjút. A nagyszerű énekesnő a flörtölő Leonard Cohenről, a rajongó Britney Spearsről, New York legmagányosabb helyeiről és természetesen a nagyon is létező Tom’s Dinerről is mesélt. Az interjút Köves Gábor készítette. Ízelítő:

false

Magyar Narancs: A Solitude Standingen szereplő Tom’s Diner az egyik legismertebb dala. Kötelező beszélnünk a címadó helyről; az étterem valóban létezik, Tom’s Restaurant néven üzemel a Broadway és a 112. utca sarkán. Gondolom, hálásak voltak, hogy megörökítette őket az örökkévalóságnak.

Suzanne Vega: Annyira azért nem voltak oda. Sokkal inkább hálásak voltak azért a hírnévért, amit a Seinfeld című tévésorozatnak köszönhetnek (a világhírű sitcomban Monk’s Café néven szerepelt – a szerk.). Visszajárok néha, főleg akkor, ha egy-egy médiaszereplés megkívánja. A hálájuk mértékét jól jelzi, hogy bár fel vagyok tüntetve az étlapjukon, de sikerült rosszul leírni a nevemet. Nem jár ingyenkávé, nem jár ingyen semmi. Egy-két ráncfelvarráson biztosan átesett a hely az évek során, de a hely szelleme mit sem változott.

(…)

MN: Lou Reedet már említette; a másik zenész, akit emlegetni szokott, ha az inspirációiról kérdezik, Leonard Cohen. Egyszer készített egy hosszú interjút is Cohennel…

SV: Majdnem így volt, csak épp fordítva, az interjút ő készítette velem. Abban az időben elég gyakran találkoztunk, eljártam a fellépéseire, szerepeltünk közös fotózásokon is. Az ötlet az volt, hogy Leonard Cohen az új lemezemről fog kérdezgetni. Mondanom sem kell, le voltam nyűgözve.

(…)

MN: Az interjú hangneme egy ponton túl mintha a flörtölésre hasonlítana. Vagy ezt csak én képzelem bele?

SV: Ezt csakis megerősíteni tudom. Nagyon is flörtölő volt a hangvétel. Őszintén szólva, ez rá mindig is jellemző volt.

 

A teljes interjú a friss Narancsban olvasható!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.