Lemez

The Chainsmokers: Memories... Do Not Open

  • Lang Ádám
  • 2017. május 13.

Zene

Mostanában kevesebb szó esik az EDM-ről a szaksajtóban, de a műfaj továbbra is jól elvan; fesztiválnyi embe­r ugrál a világ minden pontján David Guetta, Steve Aoki és a többi zenebohóc szettjére. A Chainsmokers az utóbbi két-három évben úgy zárkózott fel az élvonalba, hogy igazából semmi újat nem találtak ki. Az első kislemez, a #Selfie agyatlan veretése rögtön óriási sláger lett, noha 2015 egyik legidegesítőbb dala volt. Utána viszont a 27 éves Andrew Taggart és a 30 felett járó Alex Pall hamar rátaláltak a Guetta és Avicii által tökélyre fejlesztett EDM popra, ami tökéletesen elfér a rádióban, kicsit megtekerve viszont stadionnyi közönség előtt is működik: lassú, szájbarágós építkezés, fokozás, majd egy olyan drop, ami épp csak horzsol. Az ilyenre mondjuk, hogy bárki meg tudná csinálni. De ők csinálták meg.

Az eddig kizárólag kislemezekre, meg azokból összerakott minialbumokra alapozó duó idén látta elérkezettnek az időt, hogy összerakják az első klasszikus értelemben vett nagylemezüket. A Memories… Do Not Open dalai az eddig ismert kislemezeken sikerre vitt formulát játsszák be újra. Mondhatnánk, hogy amit a Chainsmokers csinál, az a kiüresedett slágerírás művészete, mert az, csakhogy néha kilóg a lóláb a hideg profizmus mögül, hogy lehet ezt jobban meg rosszabbul is csinálni. Például az Emily Warrennel felvett Don’t Say melankolikus, kissé távoli dropja sokkal elviselhetőbb, mint a Coldplayjel közös Something Like This energikus reszelése.

Disruptor/Columbia, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.