Lemez

The Chainsmokers: Memories... Do Not Open

  • Lang Ádám
  • 2017. május 13.

Zene

Mostanában kevesebb szó esik az EDM-ről a szaksajtóban, de a műfaj továbbra is jól elvan; fesztiválnyi embe­r ugrál a világ minden pontján David Guetta, Steve Aoki és a többi zenebohóc szettjére. A Chainsmokers az utóbbi két-három évben úgy zárkózott fel az élvonalba, hogy igazából semmi újat nem találtak ki. Az első kislemez, a #Selfie agyatlan veretése rögtön óriási sláger lett, noha 2015 egyik legidegesítőbb dala volt. Utána viszont a 27 éves Andrew Taggart és a 30 felett járó Alex Pall hamar rátaláltak a Guetta és Avicii által tökélyre fejlesztett EDM popra, ami tökéletesen elfér a rádióban, kicsit megtekerve viszont stadionnyi közönség előtt is működik: lassú, szájbarágós építkezés, fokozás, majd egy olyan drop, ami épp csak horzsol. Az ilyenre mondjuk, hogy bárki meg tudná csinálni. De ők csinálták meg.

Az eddig kizárólag kislemezekre, meg azokból összerakott minialbumokra alapozó duó idén látta elérkezettnek az időt, hogy összerakják az első klasszikus értelemben vett nagylemezüket. A Memories… Do Not Open dalai az eddig ismert kislemezeken sikerre vitt formulát játsszák be újra. Mondhatnánk, hogy amit a Chainsmokers csinál, az a kiüresedett slágerírás művészete, mert az, csakhogy néha kilóg a lóláb a hideg profizmus mögül, hogy lehet ezt jobban meg rosszabbul is csinálni. Például az Emily Warrennel felvett Don’t Say melankolikus, kissé távoli dropja sokkal elviselhetőbb, mint a Coldplayjel közös Something Like This energikus reszelése.

Disruptor/Columbia, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.