Lemez

Thundercat: Drunk

  • - minek -
  • 2017. április 2.

Zene

Ste­phen Brunert, a virtuóz basszert és gyilkos falzettel megáldott énekest sokan még a Suicidal Tendenciesből ismerik, de Flying Lotusszal is gazdagították egymás albumait, és muzsikált Kendrick Lamar szupersikeres To Pimp a Butterfly című lemezén – a These Walls című közös számukért még Grammyt is kaptak. Szólóanyagaiért talán még nem számíthat efféle kitüntetésre, de harmadik nagylemeze zavarba ejtő gazdagsága dacára is koherens és szórakoztató konceptalbum. A sikerhez kellettek a remek zenésztársak, a billentyűs Dennis Hamm, a dobos Louis Cole, s néha a szaxikirály Kamasi Washington, meg a tisztelt vendégek, Kendrick Lamartól Pharrellig. A fúziós jazzfunk, a szintiwave, a soft soul, a hiphop, a kortárs elektronikus tánczene nyelvét egyaránt folyékonyan beszélő Bruner egy albumon annyi ötletet halmoz fel, ami másnak évtizedekre is elég lenne. S hogy mindnek helyet szorítson, takarékos terjedelmű (2-3 perces) számokba osztja be őket, melyek e tekintetben korántsem idézik az ésszerű terjedelmi korlátokra is fittyet hányó fúziós elődöket. Zenei és szöveges témáinak gazdagsága zavarba ejtő, mondhatnánk azt is, hogy George Duke sziluettje mögött folyton ott vigyorog Frank Zappa és George Clinton. Halál, szerelem, drogok, alkohol, japán popkultúra, esetleg a macskák iránti (nyávogással is nyomatékosított) rajongás – ezt a széles spektrumot úgy énekli és basszusgitározza végig, hogy a szomorkás, az andalító, a félig sem komoly, sőt néha kifejezetten blőd dalok egymás mellé illesztve egy remek lemezzé állnak össze.

Brainfeeder/Neon Music 2017

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.