Lemez

Éterien bájos szinticsipogás

Trailer Trash Tracys: Ester

  • - minek -
  • 2012. május 10.

Zene

Ezek túl sokat flesseltek The Jesus And Mary Chainre, Cocteau Twinsre, My Bloody Valentine-ra és a David Lynch-filmzenékre - mondhatná gonoszkodva az, aki csak úgy felületesen pörgeti végig a meghökkentő nevű londoni négyes (benne a két kulcsfigura: Jimmy Lee zenei mindenes és Susanne Aztoria szerző/vokalista) bemutatkozó lemezét.

 


No persze, a zenei hatásokra és jeles elődökre való hivatkozás része is a produkciónak, ám ehhez még felépítettek egy saját, izgalmasan sokrétegű zenei univerzumot is. Legfőképpen pedig megírtak tíz számot, amelyektől mindenkin kiüt a libabőr - ha ismeri az előzményeket, ha nem. A hangszerelésben és a hatáskeltő eszközök összepasszításában tökéletesen megtalálták a mértéket - például rég hallottunk olyan elementárisan debil, közben meg éterien bájos szinticsipogást, mint a Dies In 55 című szösszenetben. Az Engelhart's Arizonában Casio-hangok és az egyedi hangolású gitáron elővezetett szólamok sajátos összjátéka hallható, majdnem ironikus bossalüktetéssel és az énekesnő egyszerre hűvös és szenvedélyes vokáljával összefonódva - annyi biztos, hogy ezt is jólesik hallgatni. A dalszerkesztés kimódolt aljasságát példázza a jólesőn álomszerű, szinte részeges hangulatú Candy Girl is, mely igen ravaszul egyszerre idézi fel a Twin Peaks főcímzenéjét és a Berlin hírhedt Take My Breath Awayének basszusfutamait. A Trailer Trash Tracys olyan ügyesen idézi fel és fogja igába a 80-as és 90-es évek pszichedelikus dreampop/shoegaze gitárzenéinek legszebb pillanatait, hogy a produktum egyszerre lesz andalító és felkavaró.

 

Double Six/Neon Music, 2012

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."