Lemez

Éterien bájos szinticsipogás

Trailer Trash Tracys: Ester

  • - minek -
  • 2012. május 10.

Zene

Ezek túl sokat flesseltek The Jesus And Mary Chainre, Cocteau Twinsre, My Bloody Valentine-ra és a David Lynch-filmzenékre - mondhatná gonoszkodva az, aki csak úgy felületesen pörgeti végig a meghökkentő nevű londoni négyes (benne a két kulcsfigura: Jimmy Lee zenei mindenes és Susanne Aztoria szerző/vokalista) bemutatkozó lemezét.

 


No persze, a zenei hatásokra és jeles elődökre való hivatkozás része is a produkciónak, ám ehhez még felépítettek egy saját, izgalmasan sokrétegű zenei univerzumot is. Legfőképpen pedig megírtak tíz számot, amelyektől mindenkin kiüt a libabőr - ha ismeri az előzményeket, ha nem. A hangszerelésben és a hatáskeltő eszközök összepasszításában tökéletesen megtalálták a mértéket - például rég hallottunk olyan elementárisan debil, közben meg éterien bájos szinticsipogást, mint a Dies In 55 című szösszenetben. Az Engelhart's Arizonában Casio-hangok és az egyedi hangolású gitáron elővezetett szólamok sajátos összjátéka hallható, majdnem ironikus bossalüktetéssel és az énekesnő egyszerre hűvös és szenvedélyes vokáljával összefonódva - annyi biztos, hogy ezt is jólesik hallgatni. A dalszerkesztés kimódolt aljasságát példázza a jólesőn álomszerű, szinte részeges hangulatú Candy Girl is, mely igen ravaszul egyszerre idézi fel a Twin Peaks főcímzenéjét és a Berlin hírhedt Take My Breath Awayének basszusfutamait. A Trailer Trash Tracys olyan ügyesen idézi fel és fogja igába a 80-as és 90-es évek pszichedelikus dreampop/shoegaze gitárzenéinek legszebb pillanatait, hogy a produktum egyszerre lesz andalító és felkavaró.

 

Double Six/Neon Music, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.