Lemez

Éterien bájos szinticsipogás

Trailer Trash Tracys: Ester

  • - minek -
  • 2012. május 10.

Zene

Ezek túl sokat flesseltek The Jesus And Mary Chainre, Cocteau Twinsre, My Bloody Valentine-ra és a David Lynch-filmzenékre - mondhatná gonoszkodva az, aki csak úgy felületesen pörgeti végig a meghökkentő nevű londoni négyes (benne a két kulcsfigura: Jimmy Lee zenei mindenes és Susanne Aztoria szerző/vokalista) bemutatkozó lemezét.

 


No persze, a zenei hatásokra és jeles elődökre való hivatkozás része is a produkciónak, ám ehhez még felépítettek egy saját, izgalmasan sokrétegű zenei univerzumot is. Legfőképpen pedig megírtak tíz számot, amelyektől mindenkin kiüt a libabőr - ha ismeri az előzményeket, ha nem. A hangszerelésben és a hatáskeltő eszközök összepasszításában tökéletesen megtalálták a mértéket - például rég hallottunk olyan elementárisan debil, közben meg éterien bájos szinticsipogást, mint a Dies In 55 című szösszenetben. Az Engelhart's Arizonában Casio-hangok és az egyedi hangolású gitáron elővezetett szólamok sajátos összjátéka hallható, majdnem ironikus bossalüktetéssel és az énekesnő egyszerre hűvös és szenvedélyes vokáljával összefonódva - annyi biztos, hogy ezt is jólesik hallgatni. A dalszerkesztés kimódolt aljasságát példázza a jólesőn álomszerű, szinte részeges hangulatú Candy Girl is, mely igen ravaszul egyszerre idézi fel a Twin Peaks főcímzenéjét és a Berlin hírhedt Take My Breath Awayének basszusfutamait. A Trailer Trash Tracys olyan ügyesen idézi fel és fogja igába a 80-as és 90-es évek pszichedelikus dreampop/shoegaze gitárzenéinek legszebb pillanatait, hogy a produktum egyszerre lesz andalító és felkavaró.

 

Double Six/Neon Music, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.