rés a présen

„Vagy egy utca”

  • rés a présen
  • 2023. október 11.

Zene

Kamondy Imre zenész

rés a présen: Új lemezt jelentetett meg a Cabaret Medrano. Ez is Budapesthez kötődik?

Kamondy Imre: A dalok egyebek közt a Szent István parkban sakkozó nyugdíjas bácsikról, a Pozsonyi úton kántáló szikvízárusról, az újlipótvárosi házmesterekről szólnak. Filmszerű novellák dalban elbeszélve. A 60-as évek végén játszódnak, tehát a gyerekkorom helyszínei és figurái szerepelnek bennük. De van egy dal például, amely napjainkról és a Honvéd Kórházról szól, egy másik a balatoni kertemben tanyázó kóbor macskákról, és van olyan is, amely egy lecsúszott értelmiségiről, akit a kilakoltatás után egy mélygarázsban ér utol az éjszaka.

rap: Milyen felállásban játszik most a zenekar?

KI: A zenekar összetétele négy-öt éve változott utoljára, akkor lett Vörös László a zongoristánk és Strausz Eszter a fuvolásunk és szaxofonosunk.

A régi tagok közül az október 13-i lemezbemutatón játszik Horváth Gábor basszusgitáros, Dudás Zsombor dobos, Szert Zsigmond dobos és szájharmonikás, valamint György Andrea hegedűs, énekes. A hangszerelés teljesen közös, csapatmunka, az új dalokat György Andreával írtam, a szövegekért pedig én vagyok a felelős.

rap: Hogyan születik meg egy-egy szöveg?

KI: Leginkább a környék inspiráló, ahol élek, és az emberek, akikkel találkozom; a Jászai Mari tér, a Palatinus házak lakói, vagy a Piccolo terasz törzsvendégei a Pozsonyi úton. Bächer Iván azt írta, hogy Újlipócia egy falu. Távoli párhuzam, de ami Hrabalnak a prágai külvárosi krimók világa volt, az nekem a Piccolo a Pozsonyin, meg a Dongó a Katona József utcában. Amúgy Hrabal is írt a macskáiról, akiket befogadott.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.