Lemez

Vampire Weekend: Modern Vampires Of The City

Zene

Amíg nem kerül épkézláb vámpírfilm a mozikba, addig Ezra Koenig zenekara gondoskodik arról, hogy a vámpír szóról ne csak az Alkonyat-könyvek/filmek szerencsétlen flótásaira asszociáljunk.

A Vampire Weekend öt éve bukkant fel egy merőben szokatlan húzással: sok más fiatal zenekarral ellentétben ők az afrobeatből szívták az inspirációt, és mivel a frontember hangja igencsak hasonlít Paul Simonéra, jöttek is egyből a Graceland-vádak. A 2010-es Contra elektronikusabb és még jobban sikerült lemez lett - elég jól is fogyott, ami épp elég indok volt a borítóján látható hölgynek ahhoz, hogy beperelje a zenészeket. 'k meg időközben részt vettek Barack Obama újraválasztási kampányában, s egy kisebb pihenőt követően megjelentették új albumukat, mely elődjéhez hasonlóan az amerikai lista első helyén nyitott.

A tartalom és a borító (egy 1966-os, többtucatnyi halálos áldozatot követelő megaszmog fotója) immár végleg ízig-vérig New York-i zenekarrá avatja a VW-t, és már a Simon-nyúlást hörgő ellendrukkerek se nagyon kapnak muníciót. Oké, az Unbelievers egy kicsit azért olyan, mintha maga a mágus énekelne rockabillyt az E Street Band élén, de ezt leszámítva túlzás nélkül kijelenthető, hogy Koenigék végleg megtalálták a saját hangjukat. Az elején egy lassú számot mindig egy gyors követ, de a 43 perces játékidő felénél izgalmas elágazások jönnek, tele váratlan pillanatokkal, ami egy picit azért is meglepő, mert a producer az Ushert is az ügyfelei között tudó Ariel Rechtshaid volt. Van itt rengeteg poptörténeti idézet (a Rolling Stonestól a 19th Nervous Breakdown, Nick Cave-től a Red Right Hand és még a Modest Mouse nevét is említik), üresjárat a Hannah Huntot leszámítva pedig nincs, van viszont jó pár élvezetes dal, melyek közül kiemelkedik az enyhén hiphopos lüktetésű, csembalós aláfestésű Step, és az album talán legkomplexebb, legkísérletezőbb száma, a Hudson. Sziget?

XL/Neon Music, 2013

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.