A szerk.

A látó ember

A szerk.

A múlt szombati tusnádfürdői beszéd napi politikai útmutatásokat és bejelentéseket csupán szűk számban tartalmazott.

Konkrétan talán a családtámogatások határon túli kiterjesztését kilátásba helyező jó hírt tekinthetjük ennek, és erős a gyanúnk, hogy ez, kost was kost, csak a kezdet, és a parlamenti többség, még ha egyelőre nem is tud erről, öles léptekkel halad a határon túli egyéni választókerületek rendszerbe állításának irányába. (Amint azzal pár hete Hadházy Ákos már volt szíves rémisztgetni a közönséget.) Az, hogy Orbán előbb-utóbb visszaszól a Tusk-kormánynak – amely, tény, ami tény, a barátság kevés gesztusát mutatta Orbán felé –, ugyancsak várható volt, legfeljebb a viszontsértegetés metapolitikai dimenziója kelthetett némi meglepetést, és ugyanez igaz Ukrajnára és az ukránokra is, akik most azt kapták meg, hogy agresszívak és követelőzők. Az ukránok agresszívan próbálnak ellenállni az orosz inváziónak! Uramisten.

De ilyesmit sem először állított Orbán; és a kormányfő újabb keletű és sajátos ruszofiliájának ismeretében nincs különösebb okunk elképedni a putyini Oroszország „hiperracionális” viselkedése előtt abszolvált kalapemelés miatt sem. Hiperracionális – ja, attól mert a Kreml 2019-ben meghirdetett, és azóta vissza sosem vont „biztonságpolitikai doktrínája” a kelet-európai NATO-tagállamok, köztük Magyarország kilépését követeli a szervezetből, miért ne lehetne „hiperracionális”? Már csak az a kérdés, hogy mit nevezünk racionálisnak, pláne hiperracionálisnak, és kinek a szempontjából.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.