A szerk.

Mert élnek

A szerk.

Mielőtt belevágnánk, képzeljük magunk elé egy pillanatra a kalocsai érseket teljes harci ornátusban.

Mitrája alá a jobb fülénél ügyesen beszorítva egy nemzeti színű szalvéta, vagy szimplán egy csinos ragtapasszal a jelzett hallószervén, amint épp azt fejtegeti, hogy Leonardo da Vinci nem is mondta azt, amit a magyar nép elvetemedettebb része olyan megátalkodottan neki tulajdonít. Azt tudniillik, hogy… de hát úgy is mindenki ismeri. S aki ezek után Leonardo da Vincit megvédi, az a kereszténységet védi, de főként fordítva.

Azért bocsátottuk előre a fentieket, mert ezzel véget is ért a vicces szála annak a történetnek, melyben számos szélsőjobboldali figura – a nagyoktól a kicsikig, Donald Trumptól, Elon Musktól kezdve mondjuk szegény Rob Schneiderig (Tökös csaj; Kegyenc fegyenc; Szörfös nindzsák és csupa hasonló), vagy még nála is lejjebbig, egészen a kalocsai érsekig – tette magát nevetségessé az aktuális olimpia megnyitó ceremóniája alkalmából.

Az volt ugyanis az ő bajuk, hogy láttak valami élőképet a műsorban, melyről nekik (pontosabban az első idiótának közülük) a bevezetőben megidézett reneszánsz alkotó híres munkája, a milánói bazilikában látható Az utolsó vacsora képzett meg. S ebben az élőképben drag queenek, s egyéb transzik is forogtak, s tán még valaki meztelenül is énekelt. Vallásgyalázás, keresztényüldözés – zengett fel némi gondolkodás után, de jó hangosan a kórus, mely ilyenkor mindig szokott. Magyarországon a kormány ilyesmire szakosított propagandakiadványai, illetve nevezett Archiepiscopus Colocensis.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.