A szerk.

Mert élnek

A szerk.

Mielőtt belevágnánk, képzeljük magunk elé egy pillanatra a kalocsai érseket teljes harci ornátusban.

Mitrája alá a jobb fülénél ügyesen beszorítva egy nemzeti színű szalvéta, vagy szimplán egy csinos ragtapasszal a jelzett hallószervén, amint épp azt fejtegeti, hogy Leonardo da Vinci nem is mondta azt, amit a magyar nép elvetemedettebb része olyan megátalkodottan neki tulajdonít. Azt tudniillik, hogy… de hát úgy is mindenki ismeri. S aki ezek után Leonardo da Vincit megvédi, az a kereszténységet védi, de főként fordítva.

Azért bocsátottuk előre a fentieket, mert ezzel véget is ért a vicces szála annak a történetnek, melyben számos szélsőjobboldali figura – a nagyoktól a kicsikig, Donald Trumptól, Elon Musktól kezdve mondjuk szegény Rob Schneiderig (Tökös csaj; Kegyenc fegyenc; Szörfös nindzsák és csupa hasonló), vagy még nála is lejjebbig, egészen a kalocsai érsekig – tette magát nevetségessé az aktuális olimpia megnyitó ceremóniája alkalmából.

Az volt ugyanis az ő bajuk, hogy láttak valami élőképet a műsorban, melyről nekik (pontosabban az első idiótának közülük) a bevezetőben megidézett reneszánsz alkotó híres munkája, a milánói bazilikában látható Az utolsó vacsora képzett meg. S ebben az élőképben drag queenek, s egyéb transzik is forogtak, s tán még valaki meztelenül is énekelt. Vallásgyalázás, keresztényüldözés – zengett fel némi gondolkodás után, de jó hangosan a kórus, mely ilyenkor mindig szokott. Magyarországon a kormány ilyesmire szakosított propagandakiadványai, illetve nevezett Archiepiscopus Colocensis.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.