A szerk.

A magyar élet természetéről

A szerk.

Imruska, Dömötör és Kázmérka, a három gyenge kezdő. Imruska megvan? Hát Dömötör? Imruska az a kiscsákesz, aki áll mulyán a játszótéren, és bámul egy másik gyereket, aki játszik.

Imruska nem mozdul, néz, bámul, tátja a száját. S amikor a másik gyereket a nevén szólítják, Cinike, akkor Imruska az anyjához fordul: Anyuka, én Cinike vagyok? Nem, kisfiam, te Imruska vagy. Im-rus-ka… ismétli tanácstalanul a gyermek. Anyuka, tán zavarát oldandó, rászól, hogy Imruska, inkább szaladj fel a dombra. Némi gondolkodás után Imruska valóban felszalad a dombra, s onnan visszaszól: Anyuka, most fönn vagyok a dombon? – idézzük szabadon Karinthy Frigyes találkozását A világ legbutább gyerekével.

S ebből a kedves olvasó már ki is találhatta, hogy kicsoda Dömötör. Bizony az, aki buta volt, mint hat ökör, hisz míg más olvasott meg írt, ő csak ordítani bírt, s kerülte is az iskolát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.