A szerk.

Háború

A szerk.

Mindig tudtuk, hogy csak az eleje tűnik viccesnek, a vége sírás lesz. A fordulópontot az M4-es ügye hozta el. Innentől megy igazán vérre az Orbán–Simicska-háború. Természetesen nem a küzdő felek vérére, hanem a mienkére.

Az elején – amikor még csak kiszivárogtatásokat, mindenféle sutyorgást lehetett hallani a dologról, s a hivatalos elején, amikor Simicska kiborult és verbális ámokfutásba kezdett – a háború tisztán az emberi oldaláról mutatta meg magát, de legfőként magukat a küzdőket.

Amikor Simicska Lajos azt mondta, hogy Orbán Viktor egy geci, ahhoz nem lehetett közvetlenül egy összeget rendelni, nem lehetett be­árazni. A geci nem egyenlő 10 vagy akárhány milliárd forinttal. Forintosíthatósága nem matematikai, legfeljebb tapasztalati alapú: egy ország, aminek az egyik állami forintokon hizlalt, s ilyetén módon egyik leggazdagabbá lett főembere egy mocskos szájú tahó, aligha remélhet túl sok jót az élettől, megfontolt felemelkedést semmiképpen sem. Hogy Simicska Lajos spiclivádjaira (Orbán nemcsak geci, de a kommunista diktatúra alatt besúgó is volt) Magyarország miniszterelnöke nem cáfolattal, hanem sértődötten reagált, az sem fejezhető ki forintban – noha túl sok jót és felemelkedést szintén nem ígér, inkább az ellenkezőjét.

Ám az M4-es leállítása alsó hangon tízmilliárdokba fog fájni a költségvetésnek. Tehát kinek? Miért is? A miértre nagyon nehéz nem azt mondani, hogy bizony az ún. Orbán–Simicska-háború miatt. Hisz amit eddig hivatalosan hallottunk a magyar kormányzattól az M4-es leállításáról, az tévedhetetlenül bizonyult cégéres hazugságnak. Volt, amit külső tényezők cáfoltak, s volt több olyan is, amit a kibocsátó következő, ám az előbbinek homlokegyenest ellentmondó hazugsága ütött agyon. A teljesség igénye nélkül egy rövid hazugságtörténeti áttekintés az M4-es vonatkozásában. Hú, leállítjuk az Abony–Fegyvernek közti út építését, mert az EU, közelebbről az Európai Bizottság kartellezést orront a kivitelező cégek között, azt pedig mi nem tűrhetjük. A kormány nem kivételezik egy gazdasági szereplővel sem. Az EB szóvivői szolgálatának vezetője erre azt mondta, hogy nem így van. De ezt is csak azért mondta, mert a 444.hu megkérdezte, különben mit érdekli őt az egész, hisz nem is uniós pénzből épül az út!

De mi lesz így? Semmi vész, mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára, az EU-s duma magyar hangja, majd megépítjük valahogy még ebben a fejlesztési ciklusban, sztrádának, gyorsforgalminak, fogpiszkálónak. Pár napra rá ő mondta azt is, hogy áh, dehogy, csak akkor építjük meg, ha az EU ad rá pénzt. Mindenki tudja, hogy az EU nem ad, mert az út nem illeszkedik a fejlesztési terveibe.

Persze, a legnagyobbat mindig Lázár János hazudja. Lázár még valamikor 2013-ban, mint az M4-es építési projekt kormányzati felelőse, Jávor Benedek képviselői kérdésére kijelentette, hogy az útszakasz nem drágább, mint bármelyik hasonló útépítés. Olcsó út. Ma mivel jön Lázár? Nem, nem csak a kartellgyanúval. Április 2-i budapesti sajtótájékoztatóján – miután felhívta a figyelmet a pénzekkel való tisztes ­elszámolás szükségességére – jelezte, épp ­emiatt került látótérbe az M4-es autópálya is! Nem kiszúrta, a látóterébe került! Konkrétan ő volt a felelőse! Lázár simán kimondta, hogy szerinte a leállított építkezés költségei „varázslatosak”, hiszen egy kilométer a sík Alföldön
4 milliárd forintba kerül, no de a leállítás alkalmas lesz arra, hogy minden számlát egyesével visszaellenőrizzenek…

Nem soroljuk tovább, az volt, hogy a Lajost méretre kell szabni. Azt hogy lehet, ha tele van lével? El kell venni tőle a pénzét, egyfelől úgy, hogy elvesszük az állami megrendeléseit, másfelől ráverünk súlyos büntetési tételekkel fenyegetett dolgokat, legyen például kartellezés, mert csúnya beszédért még senkit nem bírságoltak meg. Így lehetett. S így tudták e magasröptű ukázt megvalósítani. Hazugságokkal, kár­­okozással – mert ez az Orbán–Simicska-háború igazi természete, nem a gecizés.

Figyelmébe ajánljuk

Praktikus és kényelmes megoldások otthonra – stílus és relaxáció egy helyen

Az otthonunk berendezése és kialakítása nem csupán esztétikai kérdés, hanem a mindennapi kényelem és funkcionalitás szempontjából is kiemelkedő jelentőségű. Akár egy új lakásba költözünk, akár a meglévő otthonunkat szeretnénk felújítani, a megfelelő elemek kiválasztása hosszú távon javíthatja életminőségünket. Ebben a cikkben két olyan praktikus megoldást mutatunk be, amelyek nemcsak hasznosak, de hozzájárulnak az otthon kényelmének és stílusának növeléséhez is: ezek az előtető és az elektromos masszázsfotel.

Váratlanul

Az ír szerző negyedik, sakkal erősen átitatott regényének szervező motívumai a szereplők éle­tébe érkező nem várt elemek.

A távolság

Az író-rendező-vágó nem lacafacázik: már az első jelenetben ott vonaglik egy tucat eszkortlány a sztriptízbár kanosabb (és pénzesebb) vendégeinek ölében, üvölt a zene, pukkan a pezsgő.

Hagytuk, hogy így legyen

  • - turcsányi -

Nagyon közel megyünk. Talán túl közel is. A komfortérzetünk szempontjából biztosan túl közel, bár a dokumentumfilm műfaja nem a komfortérzetünk karbantartására lett kitalálva, hanem azért, hogy felrázzon. Ez játékszabály, ám mégis kérdéses, hogy mennyiben kárhoztatható bárki is, aki nem rendel felrázást.

Egymás közt

Első ízben rendez olyan tárlatot a Ludwig Múzeum, amelyen kizárólag női alkotóknak a nőiség témáját feldolgozó munkái szerepelnek. A válogatás ezen első része a női szerepek és a nők megjelenítése körüli anomáliákra fókuszál a múzeum gyűjteményében őrzött műveken keresztül.

Semmi se drága

„Itt fekszünk, Vándor, vidd hírül a spártaiaknak: / Megcselekedtük, amit megkövetelt a haza” – üzeni háromszáz idióta a lidérces múltból, csókol anyád, Szimónidész aláírással. Oh, persze, ezek csak a hülye görögök voltak, könnyű volt nekik hülyének lenni. Mi magyarok, már okultunk 1956 tapasztalatából, s sosem követnénk el efféle balgaságot.

Úgy lezáródott

Napok óta tartja izgalomban a magyar hazát az a kérdés, hogy október 9-én ki záratta le azt a kiskőrösi vasúti átkelőt, amelynél Szijjártó Péter külügyminiszter és Mészáros Lőrinc nagyberuházó & nagyvállalkozó & a szeretett vezető körüli mindenes megtekinthette a Budapest–Belgrád vasútvonal adott szakaszát és felavathatta az utolsó sínszál lerakását és összecsavarozását, vagy mit.

Sokan, mint az oroszok

Oroszország a hatalmas veszteségek dacára sem szenved emberhiányban az ukrán frontokon. Putyinék mostanra megtanulták, hogyan vegyék meg állampolgáraikat a családjuktól. A politikailag kockázatos mozgósítás elrendelésére semmi szükség – az üzlet működik. De hogyan?