A szerk.

Kampány

A szerk.

Amikor az idiotizmus a megszokottnál is erősebben tombolt egy aktuális kampányban, egy-egy mondat erejéig rendre kitértünk arra: a Fideszben vajon mit gondolhatnak odafönt a saját szavazóikról? Mire taksálják őket, akik döntenek arról, hogy milyen ún. narratívával etessék azt a tömeget, amelynek a jólétüket (tízemeletes jacht, orangerie meg fakazetta, lásd mint fent) köszönhetik. (Persze, pontosan tudjuk a választ: az urak számára annyit érnek a híveik, amennyijük van.)

És most hagyjuk azt a magyarázatot – bármennyire van is alapja –, hogy a Fidesz faék egyszerűségű kommunikációja a meglévő félelmek és különféle negatív érzelmek előhívására és mozgósító erejére épít. Ezúttal az sem érdekel minket, hogy nem minden kormánypárti szavazó hitte el 2022-ben Márki-Zayról vagy Karácsonyról azt, hogy saját kezűleg vonszolnák a gyerekeket Soros műtőasztalára.

Azt sem állítjuk, hogy a Fidesz-táborban senkinek nem sérti az önérzetét, amiért ennyire hülyének, gondolkodásra képtelen szavazógépnek tekinti őket a jacht-, bank-, földbirtok- és obszidiánfekete Mercedes-tulajdonosok kasztja; olyan szimpla szavazógépeknek, akiknek bőven elég bemondani az aktuális vezényszót – hol a Brüsszel, hol a Soros, újabban a szuverén, a háborúpárti, és mindig a Gyurcsány –, és azok már rohannak is az urnákhoz Orbánra voksolni. De azért ismerjük el, az urak az országgyűlési választások idején többnyire megadják mindenkinek a magáét a vélelmezett igényszint alapján: valakinek a szavazata három csomag száraztésztát és egy babkonzervet ér, másoké egyszeri adó-visszatérítést.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.