A szerk.

Könnyű az élet

A szerk.

Valamikor március közepén jelent meg a CÖF nevű kormányzati civil szervezet – teljesen nyilvánvalóan közadakozásból és üvegvisszaváltásból finanszírozott – országos plakátkampánya, kábé azzal az üzenettel, hogy a hazaáruló magyarországi ellenzéket Amerikából finanszírozzák dollárokkal.

Az épületes tartalomhoz megtalálták a tökéletesen passzoló formát, melyről a 444.hu című – ugyancsak országos elérhetőségű – hírportál postafordultával hozta nyilvánosságra, hogy a Dead Kennedys nevű amerikai punkzenekar egyik régi fotójának a koppintása. Ezek után Seres László újságíró (lapunk egykori munkatársa) megkereste a zenekar hírhedett figuráját, Jello Biafrát, mondaná már meg, hogy Orbán emberei kértek-e tőlük vagy a kép készítőjétől, f-stop Fitzgeraldtól engedélyt a felhasználásra. A válasz gyorsan befutott, s pontosan az állt benne, amire számítani lehetett, dehogy kértek, és különben meg a fotelfasiszta Orbán és emberei bekaphatják, vagy valami ilyesmi. Aztán jöttek szép sorban a Dead Kennedys többi tagjainak a levelei, írt East Bay Ray, Klaus Flouride – mind ugyanabban a zsánerben.

Épp Brandon Cruz vagy Jeff Penalty levelét vártuk (mert azért egynéhányan még megfordultak a bandában), amikor teljesen váratlanul, többhetes összeszorított szájú sunnyogás után előbújt a közismert tettes, közleményben reagált a CÖF. S ez a közlemény az, mely legtisztább megvilágításba helyezi, nos, nem csak ezt a… hogy is mondjuk, dolgot, de az egész mai magyar életet is.

Lényegre koncentráló, a tényeket nem elhallgató megnyilvánulás, annyi szent. Az áll benne, hogy amikor egy fekete (éppen csak nem szótagolták: fe-ke-te) rapper használta fel a lemezborító képét (tudniillik, a fehér inget és sötét nyakkendőt viselő hősök hasára felfújt S betűt), akkor bezzeg senki nem obégatott, hanem azt mondták, hogy ez a Dead Kennedys iránti tiszteletet fejezi ki. Megírta a komcsi Guardian is.

Eszerint tehát a CÖF is lerótta végre a tiszteletét a Dead Kennedys előtt – épp ideje volt, nyilván. Pont. Nincs itt semmi látnivaló, beszéljünk inkább arról, hogy itt kérem szépen, dollárért árulja a hazát a Gyurcsány. Meg ez, meg az, egyenként szépen rájuk mutatva, a pofájukat kiplakátolva.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.