A szerk.

Lengőfrász

A szerk.

Pedig látta jönni. De alábecsülte, vagy már tényleg ő sem a régi. Védekező állásba emelte ugyan az egyik karját, de az ernyedt mozdulat mit sem ért az elemi erejű parasztlengő ellen – azonnal talajt fogott.

Itt kikapcsoltuk a tévét, az egyenlőtlen küzdelmet rossz volt látni. Persze eltelt azóta egy nap, s L. Simon László hallgatásából úgy sejtjük, hogy jól van, próbál minél fittebb pofát vágva szökdelni a semleges sarokban, remélve, hogy a bíró megáll nyolcnál a rászámolásban. Talán a rafinált kivitelezés lehetett az oka annak, hogy ezt a flemmet így beszedte. Vagy ugyan miből gondolta, hogyha kiírja azt, hogy 14 éven aluliak csak felnőtt felügyelettel tekinthetik meg a Nemzetközi Sajtófotó Kiállítást (mely tárlat a világon mindenhol korhatár nélküli), akkor a dolog el van intézve, nem csaphat le rá Dúró Dóra képviseletében Csák János sziklaökle?

Hol él egyáltalán L. Simon László, ha nem az a tudat vezérli „szakmai” döntéseiben, egyáltalán léte egészében, hogy Dúró Dóra kivont buziméterrel a kezében járja be a teljes tájhazát, s ha valahol kileng az ingája, akkor rögtön kihívja a súlyos esethez Magyarország kormányát, amelynek miniszteri szintű képviselője valamivel hamarabb ér ki intézkedést foganatosítani, mint a leggyorsabb taxi? Hol él egyáltalán L. Simon László, ha azt hitte, hogy valamit is számít itt a törvény szelleme, mely szerint ő eljárt szegény? Nota bene a homofób törvénynek a szelleméről beszélünk, ad notam Orbán Viktor, nehogy már az iskolák végezzék a gyerekek szexuális nevelését, amikor az a szülők dolga. Erre ez a szerencsétlen jön azzal, hogy „felnőtt kíséretében” – ej, ej, L. Simon, még csak nem is szülő, hanem felnőtt, csak nem egy szakállas bácsira gondoltál te, pödré meg közismert bajuszát a miniszter.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)