A szerk.

Semmi jóra

A szerk.

„Újabb Mi Hazánk-siker: a Zeneakadémia lemondta Varnus Xavér koncertjét!” – írta büszkén Facebook-oldalára november 15-én Dúró Dóra. A bejelentést megelőzően a politikus nyílt levélben, az Országgyűlés alelnökeként követelte a Zeneakadémia vezetőjétől a koncert lefújását – minden különösebb vizsgálat, vizsgálódás nélkül, egyetlen ún. tényfeltáró cikkre alapozva, amely az orgonaművészt fiatalkorú fiúk szexuális kizsákmányolójaként mutatta be. Dúró nem először aratott efféle sikert.

Emlékezetes könyvdarálása ágyazott meg a pedofiltörvénynek és a fóliázás intézményének, és ugyancsak az ő közbenjárása kellett ahhoz, hogy repüljön a Magyar Nemzeti Múzeum főigazgatója, a World Press Photo kiállítást pedig akkora LMBTQ-rendezvényként tartsák számon, hogy az idén már egyetlen állami intézményben se merjék bemutatni.

Ha ezekhez a tettekhez mérjük Dúró Dóra mostani lájkvadászatát (vagy ahogy ő mondja, a Mi Hazánk sikerét), felületes szemlélő számára úgy tűnhet, hogy e kultúrfenomén kezd kifogyni az ötletekből, ezért egyre aljasabb módon próbálja táplálni a homofób propaganda lángját. Most már nem egy tárgy, könyv vagy kiállítás, hanem egy élő, néven nevezett személy ellen uszít. Noha azt még az „ihletadó” cikk szerzője sem állítja, hogy Varnus bűncselekményt követett volna el, a Zeneakadémiának küldött nyílt levelében Dúró Dóra mégis „pedofil szexuális ragadozónak” nevezi az orgonaművészt. Annak ellenére, hogy tudja jól, egy ilyen állítás egyértelműen az erőszakra való felbujtásnak tekinthető. A mai Magyarországon meg különösképpen az.

A legszomorúbb mégis az, hogy nem csupán a célközönsége vette készpénznek Dúró szavait. „Sajnálattal és mélyen megdöbbenve értesültünk a sajtóból a koncert egyik résztvevőjéről, Varnus Xavérról szóló hírekről. Ennek tudatában lemondjuk Varnus Xavér fellépé­sét” – közölte a Debreceni Zsidó Hitközség elnöke, Horovitz Tamás, külön is kihangsúlyozva, hogy az említett koncertet a „Holokauszt 80 Emlékév keretében” rendezik – immár Varnus nélkül. Horovitz rabbinak minden bizonnyal egyvalami járt a fejében, az, hogy „jobb a békesség”, így talán el sem jutott a tudatáig, hogy ezzel a lépéssel Dúró Dórát egyúttal egy holokauszt-emlékműsor szerkesztőjévé tette. Pedig ő nem is kapott az Országgyűlés alelnökétől olyan tartalmú levelet, mint a Zeneakadémia vezetője.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.