2000 forintos belépődíjat szed az Opera az előcsarnok meglátogatásáért

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 11.

Belpol

Mint közölték, a megnövekedett működési költségeket akarják így fedezni. 

Szeptember 10-e óta már nem lehet csak úgy besétálni a budapesti Operaház aulájába a turistáknak, hogy megnézzék a legendás előcsarnokot és a lépcsőket, ugyanis 2000 forintos belépődíjat kell ezért fizetni – írja a hvg.hu.

A lap megkérdezte a Magyar Állami Operaházat, amely a válaszában közölte, hogy az új jegy bevezetését a Magyar Állami Operaházban 2024 tavaszán elfogadott sztrájkmegállapodás hatására megnövekedett működési költségek forrásainak előteremtése teszi szükségessé.

„Dalszínházunk az Operaház földszinti közönségforgalmi tereinek látogatására 2000 Ft-os sétálójegyet vezetett be, amely a jegypénztárainkban váltható meg, és amelynek ára a megváltást követő 72 órában beszámítható operaházi előadások, illetve csoportos vezetett épülettúrák jegyvásárlása esetén” – írták.

Az intézkedést ugyanakkor csak néhány napos próbaprojektként vezették be, és nem is egész nap „érvényes”: mint írják, „A Magyar Állami Operaház a projekt során az előadások megkezdése előtt 60 perccel nyitja meg a főbejáratot és az aulában található jegypénztárakat a nagyközönség előtt. Az Andrássy úti Ybl-palota aulája ezt követően az előadások végéig térítésmentesen látogatható, míg a pénztárak az első szünet végéig tartanak nyitva.”

Hozzátették, az Opera a próbaprojekt kiértékelését követően dönt arról, marad-e az „aulabelépő”. „Az első nap tapasztalatai pozitívak, a főbejárat bezárása egyebek mellett az épülettúrákhoz kapcsolódó, a főlépcsőházban megtartott minikoncertek zavartalan megtartásához is hozzájárult, míg a jegybevételek a hónapra vetítve a több tízmillió forintos nagyságrendet is elérhetik” – írták.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.