Rogán Antal minisztériuma az év végén még gyorsan kötött egy 11,8 milliárdos szerződést a kormánypropaganda gyártására és terjesztésére Balásy Gyula két cégével – írja a 444.hu.
Balásy két cége, a New Land Media és a Lounge Design 2018 óta monopolhelyzetben van az állami kommunikációs piacon, miután a korábbi két kedvenc vállalkozó, Kuna Tibor és Csetényi Csaba kiesett a pixisből.
Balásy két cége 2016 és 2021 között 36 milliárdos haszonra tett szert, ebből osztalékként Balásy összesen 22,5 milliárdot ki is vett.
Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodája (köznyelven propagandaminisztériuma) úgy adja a pénzeket a Balásy-cégeknek, hogy az első pályázatokat leszámítva kizárólag ők adnak be ajánlatot, és verseny nélkül viszik a megbízást. „Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására” már a 37. vállalkozói keretszerződést kötötték.„Az Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátására” a 28. megállapodásnál tartanak.
A Rogán-minisztérium ezeken a jogcímeken 2022-ben rekordmennyiségű pénzt költött költött el, többet, mint a korábbi években:
összesen mintegy 44 milliárd forint ment el propagandára.
ebből tervezik meg, gyártatják le és helyezik ki a Brüsszelt támadó plakátokat és újsághirdetéseket, illetve készülnek a Youtube-ot és a Facebookot hirdetésként elárasztó kormányzati videók. Ebben a nagy, látványos kampányok vannak benne, de teljesen külön tétel például a nemzeti konzultációk lebonyolítási költsége.
Rogánék késve kiadott szerződéslistájából kiderül az is, hogy tavaly szeptemberben egyéves megállapodást kötöttek Habony Árpád egykori felesége, Kaminsky Fanni cégével. A Triton Communications Kft.-vel 760 millió forintért állapodtak meg a „közösségimédia-megjelenésekhez kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása a Miniszterelnöki Kabinetiroda számára” témakörben, elvileg egyéves időtartamra. A Közbeszerzési Értesítőben nincs nyoma ilyen közbeszerzésnek.