44 milliárdot költött el propagandára tavaly a Rogán-minisztérium

  • narancs.hu
  • 2023. február 15.

Belpol

Év végén még 11,8 milliárdért szerződtek a kedvenc Balásy Gyula két cégével. 

Rogán Antal minisztériuma az év végén még gyorsan kötött egy 11,8 milliárdos szerződést a kormánypropaganda gyártására és terjesztésére Balásy Gyula két cégével – írja a 444.hu.

Balásy két cége, a New Land Media és a Lounge Design 2018 óta monopolhelyzetben van az állami kommunikációs piacon, miután a korábbi két kedvenc vállalkozó, Kuna Tibor és Csetényi Csaba kiesett a pixisből.

Balásy két cége 2016 és 2021 között 36 milliárdos haszonra tett szert, ebből osztalékként Balásy összesen 22,5 milliárdot ki is vett. 

Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodája (köznyelven propagandaminisztériuma) úgy adja a pénzeket a Balásy-cégeknek, hogy az első pályázatokat leszámítva kizárólag ők adnak be ajánlatot, és verseny nélkül viszik a megbízást. „Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására” már a 37. vállalkozói keretszerződést kötötték.„Az Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátására” a 28. megállapodásnál tartanak.

A Rogán-minisztérium ezeken a jogcímeken 2022-ben rekordmennyiségű pénzt költött költött el, többet, mint a korábbi években:

összesen mintegy 44 milliárd forint ment el propagandára. 

ebből tervezik meg, gyártatják le és helyezik ki a Brüsszelt támadó plakátokat és újsághirdetéseket, illetve készülnek a Youtube-ot és a Facebookot hirdetésként elárasztó kormányzati videók. Ebben a nagy, látványos kampányok vannak benne, de teljesen külön tétel például a nemzeti konzultációk lebonyolítási költsége.

Rogánék késve kiadott szerződéslistájából kiderül az is, hogy tavaly szeptemberben egyéves megállapodást kötöttek Habony Árpád egykori felesége, Kaminsky Fanni cégével. A Triton Communications Kft.-vel 760 millió forintért állapodtak meg a „közösségimédia-megjelenésekhez kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása a Miniszterelnöki Kabinetiroda számára” témakörben, elvileg egyéves időtartamra. A Közbeszerzési Értesítőben nincs nyoma ilyen közbeszerzésnek.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.