81,1 milliárd forint veszteséggel zárta az idei első fél évet az MVM

Belpol

Tavaly még  28,3 milliárd forint adózás utáni nyeresége volt ugyanebben az időszakban.

Az MVM Zrt. 81,1 milliárd forint veszteséggel zárta az idei első fél évet, míg a tavalyi azonos időszakban 28,3 milliárd forint adózás utáni nyeresége volt - derül ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán közzétett jelentésből.

A jlenetésből többek közt az derül ki, hogy az első fél évben nem volt jelentős értékesítése a csoportnak, a beszerzések értéke ugyanakkor 63,5 milliárd forintról csaknem 106,6 milliárd forintra nőtt, főként a Magyar Földgáztároló Zrt.-nél, az MVM Zöld Generáció Kft.-nél, a Mavir Zrt.-nél, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.-nél megvalósított beruházások, valamint MVM ÉMÁSZ Áramhálózati Kft. hálózati beruházásai miatt.

Az ugyancsak szerda délután megjelent vállalati közlemény a csökkenő eredményt főképp a lakossági szolgáltatási árak és rendszerhasználati díjak alakulásával magyarázza, hozzátéve, hogy az a 2022. június 30-át követő kormányzati és szabályozói intézkedések eredményeként kompenzálásra kerül az év második felében.

A bevétel emelkedését a magas energiabeszerzési és a magas versenypiaci értékesítési árak okozták - írták.

A jelentésben kitérnek arra, hogy a földgáz és a villamos energia drágulása mellett a forint euróval szembeni árfolyama, valamint az alapanyagok árától függő finanszírozási költségek is befolyásolják a vállalatcsoport eredményességét. Hozzátették, hogy a tevékenységük jelentős része hatósági árszabályozás alá esik, ezért folyamatosan egyeztetnek a kormányzati szervekkel, hogy a feladataikat és a szerződéses kötelezettségeiket teljesíteni tudják.

 Az MVM a jelentés szerint magas kockázatú iparágban működik, de folyamatosan figyel minden körülményre, amely a tevékenységét befolyásolhatja, és a kiszámíthatatlan nemzetközi viszonyok közepette is megtesz mindent, hogy fenntartsa az energiaellátás biztonságát.  A társaság tulajdonosi jogait a Technológiai és Ipari Minisztérium gyakorolja, részvényeinek egyedüli birtokosa a Magyar Állam. Az MVM egyúttal a BÉT kötvénykibocsátója is, vállalati kötvényeit 2021-ben bocsátotta ki 10 éves futamidőre.  

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.