A Belügyminisztérium üzent a kórházi vállalkozóknak: „Vége a dőzsölésnek”

  • narancs.hu
  • 2024. január 10.

Belpol

A kormány megtalálta az egészségügy összeomlásának felelőseit.

Miután több hír is szólt arról, hogy országszerte számos kórházi osztály leáll, a János Kórházban pedig különösen kritikus a helyzet, a Belügyminisztérium harcias hangú közleményt adott ki, amelyben a „profitéhségtől” hajtott vállalkozásokat teszi felelőssé az eladósodás miatt.

Magyarországon minden beteg számára biztosított az állapotának megfelelő egészségügyi ellátás - közölték a közleményben. Mint írják: „A Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ kijelölő határozatainak célja, hogy az egészségügyi ellátórendszerben bármely okból, időtartamban keletkező ellátási kapacitáscsökkenés esetén is biztosított legyen valamennyi beteg ellátása. Ezeknek a határozatoknak bárki által történő félreértelmezése kizárólag a közvélemény megtévesztését szolgálja.”

A dokumentum szerint közismert: a munkaerő kölcsönző vállalkozások 2024. január 1-étől nem húzhatnak hasznot az egészségügyből. A profitéhségtől hajtva kórházak, szakdolgozók zsarolásától és megfélemlítésétől sem visszarettenő vállalkozásoknak tudomásul kell venniük, vége a dőzsölésnek.

Az egészségügyi kormányzat nem hátrál meg, a közfinanszírozásból a jövőben egyetlen fillér sem növeli ezeknek a társaságoknak a bankszámláját. Az egészségügy elkötelezett dolgozói pedig véget vethetnek gátlástalan kizsákmányolásuknak, és az egészségügyi szolgálati jogviszony keretein belül folytathatják munkájukat - zárul a közlemény.

Szerdán a budai kórházak vezetői egyeztettek Takács Péter államtitkárral, aki leszögezte: „az egészségügyi kormányzat számított arra, hogy a bérnővéreket kizsákmányoló profitéhes vállalkozások hergelésének ellenzéki politikusok és magukat szakértőnek nevezők is felülnek, és a politikai haszonszerzés érdekében attól sem riadnak vissza, hogy a szakdolgozókat és a betegeket riogassák.”

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.