A betegszállító hibázott Curtis édesanyja ügyében

  • narancs.hu
  • 2024. február 8.

Belpol

A kórház és a mentőszolgálat viszont nem – ezt állapította meg a vizsgálat.

Még januárban posztolta Facebook-oldalán a zenész Curtis, hogy édesanyjával mennyire méltatlanul bántak a betegszállítók. Az idős nőt magas vércukorral zavarodottan vitték kórházba a mentők, másnap reggelre engedték ki. Egy betegszállító cég, a Filter Fitt Kft. kocsijával szállították haza, majd

Széki szerint mezítláb, köntösben, egy műanyag székre ültetve az ajtó előtt hagyták a nőt.

Az Országos Mentőszolgálat ugyan közvetlenül nem felelős a történtekért (feladata a betegszállítási feladatok felvétele, az adatok továbbítása az illetékes betegszállító cégnek és a feladat teljesítésének követése), de vizsgálatot indított a mulasztás miatt. Az esetre február 8-án reagált a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) is azzal, hogy lezárta az ügy kivizsgálását.

Az NNGYK arra jutott, hogy a kórház és a mentőszolgálat nem hibáztak, ellenben a privát betegszállító cég igen. A céget figyelmeztetésben részesítették, valamint kötelezték szolgáltatói belső szabályozásának kiegészítésére – írja a telex.hu.

A központ vizsgálata „megállapította, hogy a beteg egészségügyi ellátása és a betegszállítás megrendelése a hatályos szabályoknak megfelelően történt, ezért az egészségügyi szolgáltatóval és az Országos Mentőszolgálattal szemben intézkedést nem tett”. Hozzátetták,

„a betegszállító jogszabálysértést követett el azzal, hogy a szállítási időtől eltérően szállította haza a beteget, továbbá azzal, hogy munkatársai nem győződtek meg arról, hogy a beteg teljes biztonsággal hagyható otthonában”.

A központ szerint ugyan a betegszállítást végző szolgáltató megtette a szükséges intézkedéseket, „a hatóság figyelmeztetésben részesítette, és a betegek biztonságos átadásának feltételei tekintetében kötelezte szolgáltatói belső szabályozásának kiegészítésére.”

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.