A betegszállító hibázott Curtis édesanyja ügyében

  • narancs.hu
  • 2024. február 8.

Belpol

A kórház és a mentőszolgálat viszont nem – ezt állapította meg a vizsgálat.

Még januárban posztolta Facebook-oldalán a zenész Curtis, hogy édesanyjával mennyire méltatlanul bántak a betegszállítók. Az idős nőt magas vércukorral zavarodottan vitték kórházba a mentők, másnap reggelre engedték ki. Egy betegszállító cég, a Filter Fitt Kft. kocsijával szállították haza, majd

Széki szerint mezítláb, köntösben, egy műanyag székre ültetve az ajtó előtt hagyták a nőt.

Az Országos Mentőszolgálat ugyan közvetlenül nem felelős a történtekért (feladata a betegszállítási feladatok felvétele, az adatok továbbítása az illetékes betegszállító cégnek és a feladat teljesítésének követése), de vizsgálatot indított a mulasztás miatt. Az esetre február 8-án reagált a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) is azzal, hogy lezárta az ügy kivizsgálását.

Az NNGYK arra jutott, hogy a kórház és a mentőszolgálat nem hibáztak, ellenben a privát betegszállító cég igen. A céget figyelmeztetésben részesítették, valamint kötelezték szolgáltatói belső szabályozásának kiegészítésére – írja a telex.hu.

A központ vizsgálata „megállapította, hogy a beteg egészségügyi ellátása és a betegszállítás megrendelése a hatályos szabályoknak megfelelően történt, ezért az egészségügyi szolgáltatóval és az Országos Mentőszolgálattal szemben intézkedést nem tett”. Hozzátetták,

„a betegszállító jogszabálysértést követett el azzal, hogy a szállítási időtől eltérően szállította haza a beteget, továbbá azzal, hogy munkatársai nem győződtek meg arról, hogy a beteg teljes biztonsággal hagyható otthonában”.

A központ szerint ugyan a betegszállítást végző szolgáltató megtette a szükséges intézkedéseket, „a hatóság figyelmeztetésben részesítette, és a betegek biztonságos átadásának feltételei tekintetében kötelezte szolgáltatói belső szabályozásának kiegészítésére.”

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szálldogálni finoman

Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon. 

Ja, ezt láttam már moziban

Dargay Attila ikonikus alkotója volt a világszínvonalú magyar animációs filmnek. A Vukot az is ismeri, aki nem olvasta Fekete István regényét, de tévésorozatain (Pom Pom meséi, A nagy ho-ho-horgász stb.) generációk nőttek fel, halála után díjat neveztek el róla. Dédelgetett terve volt Vörösmarty klasszikusának megfilmesítése. 

Desperados Waiting for the Train

  • - turcsányi -

Az a film, amelyikben nem szerepel vonat, nos, bakfitty. S még az a film is csak határeset lehet, amelyikben szerepel vonat, de nem rabolják, térítik vagy tüntetik el. Vannak a pótfilmek, amelyekben a vonatot buszra, tengerjáróra, repülőgépre, autóra/motorra, egészen fapados esetben pedig kerékpárra cserélik (mindegyikre tudnánk több példát is hozni). 

Lentiből a világot

Nézőként már hozzászoktunk az előadások előtt kivetített reklámokhoz, így a helyünket keresve nem is biztos, hogy azonnal feltűnik: itt a reklám már maga az előadás. Kicsit ismerős az a magabiztosan mosolygó kiskosztümös nő ott a képen, dr. Benczés Ágnes Judit PhD, MBA, coach, csak olyan művien tökéletesre retusálták, kétszer is meg kell nézni, hogy az ember felismerje benne Ónodi Esztert.

Crescendo úr

A Semiramis-nyitánnyal kezdődött koncert, és a babiloni királynőről szóló opera szimfonikus bombákkal megtűzdelt bevezetője rögtön megalapozta az este hangulatát. Szépen adta egymásnak a dallamokat a klarinét, a fuvola, a pikoló, a jellegzetes kürttéma is könnyed fesztelenségét domborította Rossini zenéjének, akit a maga korában Signore Crescendónak gúnyoltak nagy ívű zenekari hegymászásai okán. A Danubia Zenekarra a zárlatban is ilyen crescendo várt.