Egyre sűrűbben ülésezik a BKV igazgatósága, mivel szinte nincs olyan beszállítói szerződés, amit ne akarnának módosítani az üzleti partnerek, és az eredeti összeggel teljesülne, értesült a Népszava. Mint írják, a BKV próbál megegyezni minden beszállítóval a korábban megkötött szerződés engedte pénzügyi kereteken belül, de ez igen nehéz, mert az Ukrajnában zajló háború és a nyersanyag drágulás miatt a beszállítók többsége 30-50 százalékos felárat is kér.
A lap megkereste ezzel kapcsolatban a BKV-t is, akik elmondták, hogy "megsokszorozódott a szerződésmódosítási igények száma a háború közvetett gazdasági hatásai - árfolyam-változás, gyártói áremelések, szállítási határidők, alapanyaghiány, fuvarozási kapacitások stb. – miatt."
Majd hozzátették:
az áremelési kérelmek számával együtt a felmondások száma is folyamatosan növekszik, idén április végéig 36 szerződést mondtak fel az üzleti partnerek. Ez éves szinten több tízmilliárd forintos többletkiadást jelent.
A BKV azt is közölte, hogy: "A beszállítói, gyártói visszajelzések alapján fennakadások, problémák lehetnek a gyártóknál az alapanyag ellátással, ellátási láncokkal, fuvarozással, ezek hatásai pedig várhatóan megjelennek az anyag- és alkatrészellátásban a BKV-nál is." Majd hozzátették, folyamatosan tárgyalnak a beszállítókkal és megtesznek mindent annak érdekében, hogy az utazóközönség minél kevesebbet érezzen meg ebből. A Népszava megjegyzi, ez bizonyára azt jelenti, hogy ha nem lesznek további források, a BKV nem tudja kifizetni a magasabb árakat, ami később a járművel leállásához is vezethet.
A lap arról is ír, hogy a BKV költségvetésén a beszállítói áremelések nélkül is hatalmas lyuk tátong. Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a fővárosi tömegközlekedési cég idei gazdálkodását bemutató dokumentumból kiderül: csaknem 26 milliárd forint veszteséget mutat a BKV 2022-es üzleti terve.