A BKV sofőrök még mindig nem kaptak egyéni védőfelszerelést

Belpol

Már egy hónapja közölték a BKV-val, a járművezetőknek szükségük lesz egyéni kézfertőtlenítőkre, maszkokra, kesztyűre, eddig nem jutottak hozzá - az első ajtón való felszállás tiltása nem tartják elegendőnek a védekezéséhez. A BKV az operatív törzs utasítására vár, hogy kioszthassa a maszkokat.

"A szakszervezetek már egy hónappal ezelőtt, a bértárgyalások során jelezték a BKV-nak, hogy a sofőrök számára szerezzenek be kézfertőtlenítőket, maszkokat és kesztyűket. Sajnos, az ígéretek ellenére, még most sem kaptak ezekből kollégáim, pedig a járvány fokozódik és védőfelszerelés nélkül kell dolgozniuk" – jelentette ki a Narancs.hu-nak Szabó István, a BKV egyik buszos érdekvédelmi szervezetének vezetője.

Hasznos, de nem elegendő

A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke a hétfőtől bevezetett, sofőröket védő intézkedést, az első ajtókon való felszállás megszüntetését hasznos intézkedésnek tartja, de nem elegendőnek.

A főváros is több döntést hozott a koronavírus ügyében

Felfüggesztik például az első ajtós felszállást a BKV járművein, és növelik a fertőtleníttés gyakoriságát. Szerdán délelőtt Karácsony Gergely budapesti főpolgármester is hozott néhány döntést a koronavírus elleni védekezésben: a Facebookon számolt be arról, hogy előbb a fővárosi intézmények vezetőivel tárgyalt, majd megtartotta alakuló ülését a Budapesti Egészségügyi Fórum (BEF) az egészségügyért felelős kerületi vezetők részvételével.

Szabónak meggyőződése, azzal sem lehet minimalizálni a fertőzésveszélyt, ha a BKV a végállomásokra telepít dolgozóinak kézfertőtlenítőt, arra ugyanis a fedélzeten is szüksége van a sofőröknek, ahogy az eldobható maszkra és a kesztyűkre is. Szabó arra is felhívta a figyelmet, hogy a BKK kötelékében dolgozó, a BTDSZ által képviselt jegyellenőrök is arról számoltak be, ők sem kaptak védőfelszerelést, ahogy a járművek tisztítását, fertőtlenítését végző kollégái sem.

A legdurvább járványhelyzetre tartogatják

A BTDSZ elnöke elvárja, hogy a munkáltató a helyzetnek megfelelően felelősen döntsön.
Úgy tudjuk, Szegeden a sofőrök már megkapták egyéni használatú kézfertőtlenítőiket. Ott arra kérik az utasokat, legalább egy méter távolságot tartsanak a járművezetőktől.

Képünk illusztráció

Képünk illusztráció

 

Megkérdeztük a BKV-t, mikor kapják meg a sofőrök és a műszakiak a vírusterjedés ellen igényelt eszközöket. Válaszukban azt írták, akkor fogják kiosztani a maszkokat, ha erre utasítást kapnak. "A munkáltató mindent megtett a különböző FFP maszkok beszerzése érdekében, erre azonban – a környező országokban bevezetett különböző kiviteli korlátozások miatt – már több hete nincsen lehetőség. Mindezen nehézségek ellenére több ezer darab egyszerhasználatos maszk beszerzése és beraktározása megvalósult, ez a Társaságnál rendelkezésre áll, de továbbra is folyamatosan keressük a lehetőségeket a további beszerzésekre. Amennyiben erre szükség lesz vagy erre utasítást kap Társaságunk, a maszkokat kiosztjuk munkatársainknak a napi munkavégzési időnek megfelelően."

Úgy tudjuk, a BKV az utasítást a járványügyi védekezést irányító fővárosi vagy országos operatív törzstől várja. Információink szerint azért halaszthatják a kiadásukat, mert a BKV-nak is kevés jutott a szűrűvel ellátott maszkokból, - a társaságnál 3 ezer buszsofőr dolgozik -, ezért a legdurvább járványhelyzetre tartogatják.

Egyelőre a sofőrtől való távolságtartással oldják meg a helyzetet

Egyelőre a sofőrtől való távolságtartással oldják meg a helyzetet

 

A BKV védekezési intézkedési között hivatkozik a végállomási fertőtlenítők telepítésére is. "Munkatársaink védelmére valamennyi telephelyen folyamatban van érintés- és vízmentes kézfertőtlenítő automata kihelyezése, valamint minden mosdóban (telephelyeken, irodaházakban, végállomásokon) fertőtlenítő hatású kéztisztító áll rendelkezésre."

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Levél egy távoli galaxisból

Mészáros Lőrinc olyan, mint a milói Vénusz. De már nem sokáig. Ő sem valódi, s róla is hiányzik ez-az (nem, a ruha pont nem). De semmi vész, a hiány pótlása folyamatban van, valahogy úgy kell elképzelni, mint a diósgyőri vár felújítását, felépítik vasbetonból, amit lecsupáltak a századok. Mészáros Lőrincnek a története hiányos, az nem lett rendesen kitalálva.

A gólem

Kicsit sok oka van Karoł Nawrocki győzelmének a lengyel elnökválasztás június 1-jei, második fordulójában ahhoz, hogy meg lehessen igazán érteni, mi történt itt. Kezdjük mindjárt azzal a tulajdonképpen technikai jellegűvel, hogy az ellenfele, Rafał Trzaskowski eléggé elfuserált, se íze, se bűze kampányt vitt.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.