A BKV sofőrök még mindig nem kaptak egyéni védőfelszerelést

Belpol

Már egy hónapja közölték a BKV-val, a járművezetőknek szükségük lesz egyéni kézfertőtlenítőkre, maszkokra, kesztyűre, eddig nem jutottak hozzá - az első ajtón való felszállás tiltása nem tartják elegendőnek a védekezéséhez. A BKV az operatív törzs utasítására vár, hogy kioszthassa a maszkokat.

"A szakszervezetek már egy hónappal ezelőtt, a bértárgyalások során jelezték a BKV-nak, hogy a sofőrök számára szerezzenek be kézfertőtlenítőket, maszkokat és kesztyűket. Sajnos, az ígéretek ellenére, még most sem kaptak ezekből kollégáim, pedig a járvány fokozódik és védőfelszerelés nélkül kell dolgozniuk" – jelentette ki a Narancs.hu-nak Szabó István, a BKV egyik buszos érdekvédelmi szervezetének vezetője.

Hasznos, de nem elegendő

A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke a hétfőtől bevezetett, sofőröket védő intézkedést, az első ajtókon való felszállás megszüntetését hasznos intézkedésnek tartja, de nem elegendőnek.

A főváros is több döntést hozott a koronavírus ügyében

Felfüggesztik például az első ajtós felszállást a BKV járművein, és növelik a fertőtleníttés gyakoriságát. Szerdán délelőtt Karácsony Gergely budapesti főpolgármester is hozott néhány döntést a koronavírus elleni védekezésben: a Facebookon számolt be arról, hogy előbb a fővárosi intézmények vezetőivel tárgyalt, majd megtartotta alakuló ülését a Budapesti Egészségügyi Fórum (BEF) az egészségügyért felelős kerületi vezetők részvételével.

Szabónak meggyőződése, azzal sem lehet minimalizálni a fertőzésveszélyt, ha a BKV a végállomásokra telepít dolgozóinak kézfertőtlenítőt, arra ugyanis a fedélzeten is szüksége van a sofőröknek, ahogy az eldobható maszkra és a kesztyűkre is. Szabó arra is felhívta a figyelmet, hogy a BKK kötelékében dolgozó, a BTDSZ által képviselt jegyellenőrök is arról számoltak be, ők sem kaptak védőfelszerelést, ahogy a járművek tisztítását, fertőtlenítését végző kollégái sem.

A legdurvább járványhelyzetre tartogatják

A BTDSZ elnöke elvárja, hogy a munkáltató a helyzetnek megfelelően felelősen döntsön.
Úgy tudjuk, Szegeden a sofőrök már megkapták egyéni használatú kézfertőtlenítőiket. Ott arra kérik az utasokat, legalább egy méter távolságot tartsanak a járművezetőktől.

Képünk illusztráció

Képünk illusztráció

 

Megkérdeztük a BKV-t, mikor kapják meg a sofőrök és a műszakiak a vírusterjedés ellen igényelt eszközöket. Válaszukban azt írták, akkor fogják kiosztani a maszkokat, ha erre utasítást kapnak. "A munkáltató mindent megtett a különböző FFP maszkok beszerzése érdekében, erre azonban – a környező országokban bevezetett különböző kiviteli korlátozások miatt – már több hete nincsen lehetőség. Mindezen nehézségek ellenére több ezer darab egyszerhasználatos maszk beszerzése és beraktározása megvalósult, ez a Társaságnál rendelkezésre áll, de továbbra is folyamatosan keressük a lehetőségeket a további beszerzésekre. Amennyiben erre szükség lesz vagy erre utasítást kap Társaságunk, a maszkokat kiosztjuk munkatársainknak a napi munkavégzési időnek megfelelően."

Úgy tudjuk, a BKV az utasítást a járványügyi védekezést irányító fővárosi vagy országos operatív törzstől várja. Információink szerint azért halaszthatják a kiadásukat, mert a BKV-nak is kevés jutott a szűrűvel ellátott maszkokból, - a társaságnál 3 ezer buszsofőr dolgozik -, ezért a legdurvább járványhelyzetre tartogatják.

Egyelőre a sofőrtől való távolságtartással oldják meg a helyzetet

Egyelőre a sofőrtől való távolságtartással oldják meg a helyzetet

 

A BKV védekezési intézkedési között hivatkozik a végállomási fertőtlenítők telepítésére is. "Munkatársaink védelmére valamennyi telephelyen folyamatban van érintés- és vízmentes kézfertőtlenítő automata kihelyezése, valamint minden mosdóban (telephelyeken, irodaházakban, végállomásokon) fertőtlenítő hatású kéztisztító áll rendelkezésre."

Figyelmébe ajánljuk

Újra ingyenes egyetemi kurzusokat kínál a Bibó István Szabadegyetem, nem csak egyetemistáknak

  • narancs.hu

Négy izgalmas, mindenki számára elérhető közéleti, politikai és társadalmi kurzussal indul a CEU Bibó István Szabadegyetem idei szemesztere. Boncasztalra kerülnek a balatoni infrastrukturális beruházásokat övező dilemmák, a választások apropóján az orbáni rendszer leváltásának lehetőségei és veszélyei, a szegénység sokszínű magyar arca és a gyerekvállalási, gyereknevelési kérdések az állami beavatkozások függvényében.

Mit reméljünk az áfacsökkentéstől?

A nyugdíjasok a magas áfa miatt kapják a 30 ezer forint értékű vásárlási utalványt a miniszterelnök szerint. Ez azonban azt is jelentené, hogy alacsonyabb forgalmi adó esetén csökkennének az árak, ami viszont így nem állja ki a tapasztalat próbáját. A tíz évvel ezelőtti hazai és egyéb külföldi áfamérséklések hatásai vegyes képet mutatnak.

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.