A dollármilliárdosok frissített listáján öt magyar név is szerepel

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 11.

Belpol

Gattyán György az egyik új név, az élen továbbra is Mészáros Lőrinc.

Immár öt magyar dollármilliárdos van a Forbes magyar szerkesztőségének felmérése szerint, amit egy nemzetközi audit után az amerikai anyacég is elfogadott – írja az Euronews nyomán a nyugat.hu.

Új szereplő 1,1 milliárddal Gattyán György, a Jasmin erotikus oldalt működtető Docler alapítója és a Teqball társalapítója, valamint szintén 1,1 milliárddal Veres Tibor Wallis-vezér, aki az ingatlan és a mobilitási piacon rendelkezik kiterjedt portfólióval. Velük együtt 5 magyar dollármilliárdos van a listán. Tavaly verekedte be magát a szűk mezőnybe Felcsuti Zsolt nagybefektető, akinek a vagyonát az idén 1,3 milliárdra becsülik.

A listán a második 1,6 milliárddal az általában csak OTP-vezérnek titulált Csányi Sándor, az élen pedig szerteágazó cégbirodalmával, 1,7 milliárd dollárral – napi árfolyamon csaknem 620 milliárd forinttal – Mészáros Lőrinc áll.

Mint a Forbes cikkéből kiderül,

a világ 8,1 milliárd lakosa közül csupán 2781 mondhatja magát milliárdosnak – dollárban.

A kivételezettek klubjába lépett be az idén Taylor Swift. Ő az első zenész, aki kizárólag dalszerzéssel és előadással keresett 1,1 milliárdot.

A legtöbb milliárdos amerikai (813), utánuk a kínaiak – Hongkonggal együtt – jönnek (473), majd az indiai milliárdosok (200).

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.