A Jobbik 5100, az LMP 1100 plakáthelyet vett a kampányra

  • narancs.hu
  • 2018. február 21.

Belpol

A Fidesz mellett várhatóan csak ők lesznek jelen óriásplakátokon.

A hvg.hu cikkei szerint a Jobbik 5100, az LMP 1100 plakáthelyet foglalt le a választási kampányra.

A Jobbik Simicska Lajos cégével, a Publimonttal szerződött 4000 óriásplakátra, 800 hirdetőoszlopra és 300 citylightra. Az LMP a Fidesz-közelinek tartott Odex hirdetőcégtől vásárolt 800 plakáthelyet és 300 citylightot.

A Jobbik négyezer plakáthelyet vásárolt, pénze fele erre megy el

A törvényi előírások szerint, piaci áron bérel plakáthelyet magának a Jobbik, amelyen azt hirdetik, hogy ha ők győznek, azzal a nép nyer.

Az Odex a többi ellenzéki pártot is megkereste, de többen nem szerződtek velük, mert a cég határozhatta volna meg a plakátok pontos helyét. A hvg.hu LMP-s forrása azt mondta, ők végül csak olyan plakátokért fizettek, amelyek elhelyezésébe beleszólhattak, „ezek nem nagyon jó helyek, de nem is fostaliga”.

Az LMP lenyelte a békát: fideszes céggel plakátoltat 1100 helyen

800 óriásplakáton és 300 citylighton hirdeti magát az LMP a választásokig.

A DK - nem fideszes cégekkel - még tárgyal 150 plakáthelyről, a többi ellenzéki párt – mivel sem a Fidesz-közeli cégektől, sem Simicskától nem kapnak plakáthelyet – vélhetően óriásplakát nélkül csinálja végig a kampányt.

(A cikkben utólag pontosítottuk, hogy a DK nem Fideszhez köthető cégekkel tárgyal a kevés számú plakáthelyről.)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.