A KESMA és a Mediaworks is Novák Katalinhoz fordult, jelezve, semmi problémájuk a „szuverenitásvédelmi” törvénnyel

  • narancs.hu
  • 2023. december 15.

Belpol

A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerintük politikai akciót hajtott végre.

„Kovács Tibor elnök és Havas Katalin főtitkár [a Magyar Lapkiadók Egyesületének vezetői] politikai akciót hajtottak végre, tényleges hatáskörüket messze túllépve jártak el, az Önnek címzett sorok kizárólag az ő egyoldalú és elfogult magánvéleményüket tükrözik” – írja Novák Katalin köztársasági elnöknek címzett levelében a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) kuratóriumi elnöke, valamint a Mediaworks Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatója és tartalomfejlesztési vezérigazgató-helyettese.

Liszkay Gábor, Kálmán Erika és Csermely Péter azt kérik Nováktól, hogy „a levélben és az állásfoglalásban leírtakat ezen szempontok figyelembevételével értékelje”.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, az ügy előzménye, hogy a Magyar Lapkiadók Egyesülete levélben fordult Novák Katalin köztársasági elnökhöz azt kérvén, ne írja alá a kedden elfogadott „szuverenitásvédelmi” törvényt. Az MLE állásfoglalása szerint a törvény „szembe megy az Alaptörvény szellemével mind a jogállamiság, mind a sajtószabadság tekintetében.”

Az állásfoglalás híre csütörtökön nagy vihart kavart a kormánysajtóban, hiszen eddig ők is tagjai voltak az MLE-nek. Ezért előbb a kormánypropaganda jelentős részét összefogó Mediaworks közleményben felszólították Kovács Tibort „az egyesület nevében kiadott, de az elnökség által jóvá nem hagyott” állásfoglalás nyilvánosan visszavonására, ellenkező esetben ugyanis a Mediaworks visszahívja tisztségviselőit és kilép az egyesületből. Nem sokkal később az Index bejelentette, hogy nem hosszabbítja meg tagságát a MLE-ben.

A törvény megszavazása után pedig több független szerkesztőség – tehát mi is – közös közleményben jelezte: a törvény betűje szerint ugyan nem a médiacégek működését szabályozza, mégis alkalmas arra, hogy súlyosan korlátozza a sajtószabadságot, megnehezítse, akár ellehetetlenítse a független szerkesztőségek, újságírók, médiacégek munkáját.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.