A Kínai Kommunista Párt múzeumát méltatta a Századvég igazgatója

  • narancs.hu
  • 2025. január 6.

Belpol

Kiszelly Zoltán propagandatúrán vett részt Kínában, csak úgy áradozott az országról. Minden lenyűgöző volt. 

Kiszelly Zoltán, a Századvég Alapítvány Politikai Elemző Központjának igazgatója novemberben járt először Kínában, erről pedig onnan értesült a hvg.hu, hogy most beszámolt róla a kínai állami propaganda angol nyelvű kiadása, a China Daily. A lap szerint Kiszelly propagandaútra ment, a Kínai Társadalomtudományi Akadémia hívta meg, amelynek az volt a célja, hogy „jobb benyomást adjon az ország fejlődéséről, történelméről, jövőképéről”.

Kiszelly ellátogatott Orbán Balázs könyvének, a Huszárvágásnak a kínai bemutatójára is, melynek fő mondanivalóját, az orbáni kommunikáció által is agyonsulykolt „konnektivitás stratégiáját” a kínai propaganda is előszeretettel méltatta a frissen megjelent cikkben. Mindezt anélkül, hogy a nagy műnek egyáltalán leírták volna a címét.

 
Kiszelly Zoltán A válságok kora - Az Európa Projekt kutatás eredményei 2021-ben című konferenciáján a Várkert Bazárban 2022. január 17-én.
 

A századvéges igazgatót először Csungkingbe vitték, ahol ő így áradozott a látottakról: „lenyűgöző volt látni azt a logisztikai központot, ahol az árukat összeszerelik és előkészítik arra, hogy nyolcezer kilométert utazzanak Európába”. Kiszelly itt, a szerelvényeket látva érthette meg Kína elképzeléseit a globális összeköttetés fogalmáról. Csungkingben elcipelték egy robotikai céghez is, ahol arról zengett ódákat, hogy „lenyűgöző volt látni a 21. századi technológiát működés közben”

Következő állomás Peking volt, ahol elment a Kínai Kommunista Párt múzeumába is:

a múzeumot „az ország utazásának csodálatos narratívájaként értékelte”.

Megjegyezte azt is, hogy Magyarország 75 éve az elsők között ismerte el a Kínai Népköztársaságot. (1949. október negyedikén a kommunista Rákosi Mátyás állt Magyarország élén.)

Végül beszélt arról is, hogy szerinte mi köti össze ma Magyarországot és Kínát: Kiszelly a kínai technológiát istenítette, az elektromos járműveket, a napelemeket, melyekkel szerinte meg lehet birkózni az éghajlatváltozással, számolt be a portál. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.